یک گروه گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و تعدادی از آنها غرق شدند.
از این گروه 19 نفره ، تعداد 13 نفر با کمک مردم ، نیروهای امدادی ، آتش نشانی نجات یافتند ، اجساد 2 نفر از غرق شدگان این حادثه نیز روز گذشته از رودخانه دز خارج شد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته در مصلای امام علی (ع) ضمن تقدیر از اقدام به موقع امدادگران برای نجات این افراد گفت:از شهروندان و مسافران انتظار می رود برای بهره مندی از فضای رودخانه دز از تورهای مجاز استفاده کنند.
وی افزود:این افراد در قالب تور غیرمجاز اقدام به شنا در منطقه خروشان رودخانه دز کردند که دچار حادثه شدند لذا مسئولان نیز باید نظارت بیشتری روی این تورها داشته باشند تا از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری به عمل آید.
خطیب جمعه دزفول بر استفاده صحیح از ظرفیت های تفریحی و گردشگری رودخانه دز تاکید کرد.
وی در ادامه با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب گفت:نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است که هر هفته مردم مومن و انقلابی کشور در همه مصلاها جمع شده و ضمن انجام فرایض دینی از مسایل سیاسی و اجتماعی جهان اسلام آگاه می شوند که این آگاهی باعث ناکامی دشمن از رسیدن به اهداف شوم حود شده است.
امام جمعه دزفول ضمن تقدیر از حضور مردم دزفول در آئین نماز جمعه در هوای گرم منطقه گفت:از مردم مومن دزفول که در آئین تشییع جنازه شهدای گمنام دزفول و میانرود شرکت کردند تشکر می شود.

** کابینه دولت بر مبنای خدمت به مردم انتخاب شود
حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه گفت:انتخاب اعضای هیات دولت دوازدهم باید بر مبنای خدمت به مردم باشد و وزارت باید مسند خدمت گذاری به مردم باشد.
وی چابکی ،مردمی ،پاسخگو و کارآمد بودن را از معیارهای وزرای دولت دوازدهم عنوان کرد و گفت:حزبی سازی فضای مدیریت کشور پدیده ای نامبارک است که باعث می شود مدیران توانمند و لایق کنار گذاشته شوند چرا که رئیس جمهوری منتخب 80 میلیون ایرانی است.
خطیب جمعه دزفول رعایت اخلاق ،انصاف و تقوای سیاسی را از دیگر معیارهای انتخاب کابینه عنوان کرد و گفت:باید از ظرفیت های نیروی مقابل( جناح سیاسی مقابل ) هم استفاده کرد و از نقد آنها در جهت پیشبرد اهداف ملی استفاده کرد .
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های این هفته به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت:هدف آمریکا براندازی نظام جمهوری اسلامی است و قصد دارد با جنگ روانی بین مردم و مسئولان اختلاف ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه نباید به آمریکا خوش بین بود گفت:اگر به این باور رسیده ایم که اعتماد به غرب خسارت بار است باید هزینه آن را هم قبول کنیم ضمن اینکه اگر الان این خسارت را قبول نکنیم در آینده با خسارت های بیشتری روبرو خواهیم شد.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه نباید از آمریکا ترسید گفت:مردم حق دارند از همه مذاکرات بین المللی مطلع باشند و خواستار اقدام عملی دولت در برابر تحریم ها و نقض برجام هستند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.