به گزارش ایرنا ولی الله حیاتی چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خرمشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش محور توسعه کشور است، گفت: دولت امسال توجه ویژه ای به زیرساخت های آموزشی شهرستان خرمشهر داشته و در سال تحصیلی جدید پنج واحد آموزشی به مدارس خرمشهر اضافه می شود.
وی دغدغه اصلی دولت را توجه ویژه به نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: دغدغه اصلی دولت توجه ویژه به کیفیت و کمیت و محتوای آموزشی بوده و خود را موظف می داند زیرساخت های لازم را در مدارس دولتی تامین کند.
حیاتی اظهار داشت: امروز دشمن نوک پیکان حمله خود را به سمت آموزش و پرورش قرار داده و در این راستا بیش از هر زمان دیگری نیاز به بکارگیری آموزه های دینی و علمی و تربیت و آموزش صحیح دانش آموزان داریم تا بتوانیم از این هجمه تمام عیار ناجوانمردانه سربلند بیرون آییم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش به مدارس هیات امنایی اشاره کرد و گفت: مدارس هیات امنایی برای مردم انتخابی است و قانونگذار در کنار مدارس دولتی مدارس دیگری را تعریف کرده که تنوعی در آموزش ایجاد کند.
حیاتی افزود: نرخ ثبت نام مدارس هیات امنایی مثل سال گذشته است و هیچ افزایشی برای ثبت نام دانش آموزان نخواهد داشت.
وی بیان داشت: در مدارس دولتی نیز هیچ مدرسه حق اخذ وجه بابت ثبت نام از خانواده های دانش آموزان را ندارد.
مدیر اداره آموزش و پرورش خرمشهر در این نشست اقبال کم نوآموزان به پیش دبستانی را از مشکلات اساسی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان خرمشهر در مناطق مختلف شهر و روستا با دو زبانه بودن دانش آموزان مواجه است بنا براین ورود نوآموزان به مقطع پیش دبستانی لازم و ضروری است .
عبدالحافظ عنبری کمبود فضای آموزشی و معلم را از دیگر مشکلات آموزشی خرمشهر عنوان کرد و گفت: چندین مدرسه در مسیر روستاهای کارون در حال ساخت یا ساخته شده اما انتظار است که در این مدارس کلاس های پیش دبستانی نیز راه اندازی شود .
وی به مرحله سوم پروژه مسکن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مرحله سوم این پروژه با 171 واحد در حال ساخت است و 45 واحد تا دو هفته دیگر به فرهنگیان تحویل داده می شود.
وی با بیان اینکه نرخ مصوب سال گذشته شهریه مدارس هیات امنایی یک میلیون و 500 هزار ریال است، گفت: شهریه مدارس هیات امنایی امسال به تصویب شورای مدرسه تا 10 درصد به دانش آموزان بی بضاعت تخفیف داده می شود.
امام جمعه مینوشهر در این نشست کمبود فضای آموزشی در مینوشهر را از مشکلات عمده این منطقه عنوان کرد و گفت: کمبود فضای آموزشی به گونه ای شده که کلاس های پیش دانشگاهی در حال تعطیل شدن است و دانش آموزان دختر باید برای ادامه تحصیل به آبادان تردد کنند ولی برخی خانواده ها با این وضعیت راضی به ادامه تحصیل فرزندان خود نمی شوند.
حجت الاسلام محمدجواد عادل پور افزود: اکثر مدارس مینوشهر فرسوده هستند و نیاز به تعمیر و تجهیز دارند و مدیران این مدارس منتظر تخصیص اعتبارات از سوی منطقه آزاد هستند، گرچه با توجه به سپری شدن حدود نیمی از تعطیلات تابستانی به نظر می رسد در این فرصت باقی مانده کار چندانی میسر نیست.
وی در ادامه به مهاجرت معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان که در مینوشهر مشغول به تدریس هستند هیچ انگیزه ای برای ماندن در این شهر ندارند چون حقوق و مزایای آنها با دیگر معلمان شهرهای دیگر تفاوتی ندارد و مزایایی که در سال های قبل به آنها تعلق می گرفت نیز قطع شده، امیدواریم امسال تمهیداتی برای افزایش مزایای معلمان این منطقه محروم درنظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش خرمشهربه مساحت 168 متر مربع و اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال، امروز چهارشنبه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، امام جمعه مینوشهر، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و آموزش و پرورش افتتاح شد.
همچنین در پایان این نشست از تیم دومیدانی دانش آموزی که مقام کشوری را بدست آورده بود، تقدیر شد.
7100/ 6002 خبرنگار : کمیله حجازی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.