به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمود محمدزاده جمعه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه اندیمشک در کانون شهید مطهری این شهرستان افزود:یکی از مهمترین دستاوردهای نظام اسلامی نماز جمعه و برپایی این فریضه الهی است.
وی اظهار کرد:نماز جمعه یک فعل عبادی است که در تمام عرصه های اجتماعی و فرهنگی دارای نقش و جایگاه خاص و منحصر به فرد است.
وی گفت: اهل بیت (ع) بر برگزاری هرچه با شکوه تر شدن آن توجه ، تاکید و عمل کرده اند و به همین جهت باید بیش از گذشته مسیر تحقق اهداف این فریضه مهم را دنبال و محقق کنیم.
حجت الاسلام محمدزاده افزود: دعوت به وحدت یکی از مهم ترین وظایف ائمه جماعت بوده و در زمان غیب امام زمان (عج) یک اصل مهم در تبیین فرهنگ غیبت و گفتمان ولایت فقیه است.
فرماندار اندیمشک نیز گفت: نماز جمعه، نمایش بزرگ وحدت مردم ایران اسلامی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی است.
پیمان جهانگیری افزود: مردم اندیمشک در آیین های ویژه اربعین حسینی و استقبال از کاروان های راهیان نور، درخشیده اند و خدمات ویژه ای در این عرصه به ثبت رسانده و ماندگار کرده اند.
وی گفت:توجه به توسعه شهرستان و رفع محرومیت های اندیمشک با تاکید بر اشتغال و اقتصاد، ادامه دارد و به زودی خدمات مورد نیاز شهروندان با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، تامین و طرح های مختلفی در این زمینه اجرا می گردد.
وی وحدت را رمز تحقق اهداف بلند و منویات رهبر معظم انقلاب در اندیمشک عنوان کرد.
حجت الاسلام نعمت اله خدامی امام جمعه اندیمشک هم گفت: مردم اندیمشک در طول سال های اخیر با حضور پر شور در عرصه های مختلف اسلامی و انقلابی و نماز جمعه، پشتیبان اسلام و انقلاب و این قرارگاه بزرگ فرهنگی و معنوی بوده اند.
وی افزود: باید بیش از گذشته با تکیه بر معاد گرایی و توجه به توسعه مفاهیم فرهنگی به دنبال رفع مشکلات داخلی و توسعه کشور و تبیین گفتمان انقلاب در عرصه بین المللی باشیم.
وی اظهار کرد:تلاش در حوزه فرهنگی در جایگاه امامت جمعه نیازمند همدلی و تعامل است و لذا از همه عزیزان می خواهم که امام جمعه جدید را یاری دهند.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری امام جمعه جدید اندیمشک هم گفت:با شهرستان اندیمشک بیگانه نیستم و درب دفتر بنده به روی همه مردم و اقشار مختلف مردمی و سیاسی باز است و خط قرمز بنده ارزش های اسلامی، ولایت فقیه و فتنه است.
در این آیین از زحمات 9 ساله حجت الاسلام نعمت اله خدامی تجلیل و حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری به عنوان امام جمعه جدید معرفی شد.
حجت الاسلام خدامی از روحانیان اندیمشکی در سال 1387 به عنوان امام جمعه اندیمشک منصوب شده بود.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری پیش از این رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز بود.
7281 /6037
خبرنگار: زهرا دهقان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.