به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) افزود:مسئولان مربوطه موضوع ورود فاضلاب به رودخانه دز را پیگیری و این معضل زیست محیطی را حل کنند.
وی افزود:آب رودخانه دز یک نعمت خدادای است و باید قدر آن را دانست.

** مقصر خسارت شدید به بخش کشاورزی در سیل پارسال ضعف مدیریت مسئولان بود
امام جمعه دزفول در خصوص سیل پارسال نیز گفت:پارسال سیل برخی شهرستان های خوزستان و به ویژه شهرستان دزفول را فرا گرفت که خسارات زیادی به کشاورزان وارد شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:در بازدیدهایی که انجام شد خسارت های زیادی در بخش کشاورزی مشاهده شد که ناشی از ضعف مدیریت مسئولان بود.
وی از نماینده دزفول که عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هست خواست پرداخت خسارت سیل به مردم دزفول را از مسئولان کشوری مطالبه کند.

*** در اخذ وجه شرعی از محل تبصره 3 آبفا تردید وجود دارد
امام جمعه دزفول در خصوص تبصره سه آبفا که در قبوض آب مردم دزفول اعمال می شود نیز گفت: در هفته های گذشته نسبت به این موضوع تذکراتی داده شده زیرا موجب نارضایتی مردم شده است و همواره با مراجعات زیادی در این خصوص روبه رو هستیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:در وجه شرعی این تبصره که باعث اخذ پول از مردم می شود تردید وجود دارد زیرا این مبلغ در مقابل خدمتی اخذ نمی شود لذا از مسئولان می خواهیم نسبت به حل این موضوع اقدام کنند و افرادی در پی مصادره این کار به نام خود نباشند.

** انتقاد نسبت به حضور نیافتن مسئولان در برنامه های فرهنگی
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های این هفته نسبت به حضور نیافتن برخی مسئولان دزفول در برنامه های فرهنگی از جمله حضور در نمازجمعه و نمازعید فطر انتقاد کرد و گفت:در شخصیت برخی مدیران انگیزه خدمت وجود ندارد و این افراد بیشتر به فکر حفظ پست و مقام خود هستند.
وی افزود: مشکل اینجاست که برخی افراد کوچک بر مسند قدرت های بزرگ تکیه زده اند و برخی افراد بزرگ در جاهای کوچک که باید به این موضوع پرداخته شود.
وی همچنین از احسان زرشناس جوان خوش فکر، مجری و گزارشگر خلاق و با استعداد شهرستان دزفول که در برنامه سازی انتخابات رتبه برتر کشوری را کسب کرد تقدیر کرد.

** بی توجهی به امربه معروف و نهی از منکر تهدیدهای زیادی را متوجه جامعه می کند
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نسبت به تعطیل شدن فریضه امربه معروف و نهی از منکر هشدار داد و گفت: این فریضه الهی باید در جامعه نهادینه شود.
وی با تاکید بر بیان این فریضه الهی برای مسئولان گفت:این فریضه در جامعه معطل مانده و هیچ کدام از مسئولان به آن توجهی ندارند زیرا فکر می کنند اگر به آن پرداخته شود اول متوجه خودشان خواهد شد.
وی افزود: هیچ کس نباید از دایره قانون امر به معروف و نهی از منکر مستثنی باشد و قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه و شخص رئیس جمهور نسبت به احیای این فریضه ارزشمند تلاش کنند زیرا اگر به این مهم پرداخته نشود تهدیدهای زیادی متوجه جامعه خواهد شد.
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های این هفته آزادسازی موصل عراق را به مردم عراق، ارتش،سردار سلیمانی و آیت ا... سیستانی تبریک گفت و افزود:موصل دومین شهر بزرگ عراق است که سه سال پیش در 24 ساعت به دلیل خیانت مسئولان آنجا و سران پلیس و ارتش به تصرف داعش دآمد و پس از سه سال با خسارت های فراوان باز پس گرفته شد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها سالروز پذیرش قطعنامه 598 را گرامیداشت و گفت: در جنگ تحمیلی توانستیم جلوی تجاوز رژیم بعثی را بگیریم و حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد لذا هیچ کس حق ندارد این دوران با عظمت و پرافتخار را که با ایثارگری شهدا و جانبازان حاصل شده را زیرسوال ببرد زیرا دفاع مقدس جزو ذخیره های معنوی کشورمان است.
امام جمعه دزفول همچنین سالروز تاسیس شورای نگهبان را گرامیداشت و افزود: شورای نگهبان نبض نظام و ضامن ادامه حیات نظام جمهوری اسلامی است که هر بار که بنا به مصلحت هایی شورای نگهبان کوتاه آمده خسارت های زیادی متوجه نظام و کشور شده است لذا شورای نگهبان باید نسبت به انجام وظیفه خود هیچ چشم پوشی نکند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در آستانه تشکیل دولت دوازدهم گفت:باید بایسته های تشکیل دولت رعایت شود که یکی از آنها الزام کابینه ای در تراز ملت ایران است.
وی به رئیس جمهور منتخب مردم توصیه کرد به وعده های خود عمل کند و هر چه سریعتر نسبت به تشکیل کابینه اقدام کند زیرا پرداختن به مسایل حاشیه ای حاصلی جز پسرفت نخواهد داشت.
وی همچنین سالروز تاسیس بهزیستی و تامین اجتماعی را گرامیداشت و گفت:سیاست های راهبردی نظام باید به سمت و سوی اقشار آسیب پذیر سوق داده شود زیرا معیار اصلی در جامعه تامین عدالت اجتماعی است.
امام جمعه دزفول به تهدیدها و فرصت های فضای مجازی اشاره کرد و افزود: افسران جنگ نرم باید با حس مسئولیت و خلاقیت این عرصه را از دشمن نگه دارند زیرا برخی افراد و جریانات فرصت طلب از این فضا سوء استفاده کرده و با تغییر دادن جای حاشیه و متن قصد دارند به اصول و مبانی نظام خدشه وارد کنند.
وی افزود: باید از فضای مجازی در رشد جامعه و شکل دادن فرهنگ جامعه و افکار عمومی استفاده کرد.
7278 /6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.