مسعود انصاریان دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:قیمت زمین بر اساس رای کمیسیون قیمت گذاری و کشف قیمت در منطقه صورت گرفته و در کل کشور رویه قیمت گذاری و نحوه تعیین و واگذاری بر اساس همین قانون صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه ما موظف به اجرای قانون و رویه ای که قانون تعیین کرده می باشیم افزود:اعمال سلیقه در قیمت گذاری زمین ، شائبه خیانت در اموال عمومی(منابع طبیعی و امور اراضی) را تقویت می کند بنابراین معتقدیم در این زمینه هیچ کار غیرقانونی صورت نگرفته است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه روستای مهاجرین در محدوده حریم شهری قرار گرفته است و در این روستا به کسانی زمین واگذار می شود که طبق قانون و فرم 'ج' در هیچ نقطه ای کشور زمین شهری دریافت نکرده باشند افزود:بنیاد مسکن به عنوان متولی واگذاری زمین روستایی ، 60تا 70قطعه زمین را برای واگذاری قیمت گذاری کرده و بر این اساس تنها خانواده های شهدا و جانبازان تخفیف می گیرند.
انصاریان افزود:قیمت هر متر مربع در زمین های روستای مهاجرین را با اعمال 25درصد تخفیف یک میلیون و 200هزار ریال قیمت گذاری شده ولی برخی می خواهند با اعمال فشار و تحریک با 30درصد تخفیف بیشتر ، هر متر مربع را 850هزار ریال بخرند و این پذیرفتنی نیست.
وی اظهار کرد: در این زمینه از کارشناس رسمی دادگستری خواسته شده قیمت گذاری مجدد داشته باشد ولی در نهایت همه باید به نظر کارشناس تمکین کند.
انصاریان در ادامه گفت: چنانچه نظر کارشناس رسمی دادگستری در خصوص قیمت گذاری اراضی روستای مهاجرین پذیرفته نشود دستگاههای نظارتی و قضایی به موضوع ورود خواهند کرد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه گفت: همه هزینه های دریافتی بابت فروش اراضی مسکونی روستایی (از محل ماده 11واگذاری زمین) در همان روستای برای اجرای طرح هادی صرف خواهد شد.
بر اساس سرشماری عمومی 1395 روستای مهاجرین از توابع شهرستان دزفول ، 866خانوار جمعیت داشته است.
حدود یک میلیون و 200هزار نفر از جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان در روستاها ساکن هستند.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.