به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه در نشست مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان در محل سالن جلسات استانداری خوزستان افزود: برنامه ها و کارهایی که در آموزش و پرورش انجام می شود باید به گونه ای انجام شود که زیربنای فعالیت های بعدی باشد و ثمره و نتیجه آن را درسال های بعد در وضعیت آموزشی ببینیم.
وی گفت: عدالت آموزشی این است که هر استعدادی را از دانش آموزان باور کنیم و اگر کاری برای بروز استعدادهای دانش آموزان انجام نشود برای رشد جامعه قدمی برنداشته ایم.
استاندار خوزستان در ادامه افزود: باید استعداد دانش آموزان در حرفه های مختلف شناسایی شود و امکانات برای رشد این استعدادها فراهم شود.
شریعتی با اشاره به برنامه هایی که برای بهبود هر چه بیشتر شرایط آموزشی استان مشخص شده است عنوان کرد: مقرر شده تا سال 1397تمامی مدارس کانکسی در استان ریشه کن شوند.
وی گفت: اجباری شدن پیش دبستانی یکی از برنامه های مهم در ارتقاء سطح آموزش استان است و باید موقعیتی فراهم شود تا دانش آموزانی که بضاعت و امکان استفاده از کلاس های کنکور را ندارند امکان استفاده از کمکهای آموزشی را داشته باشند.
وی گفت: برای دانش آموزانی که توان مالی ندارند و دارای استعداد هستند اعتباری در نظر گرفته شده است تا امکان استفاده ازفضای آموزشی را داشته باشند.
در ادامه نشست رئیس اداره استعدادهای درخشان خوزستان افزود: 28 مدرسه دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان در استان فعال هستند که رتبه های زیادی را در بخش های مختلف علمی و ورزشی کسب کردند.
جمال حیدری بیان کرد: در کنکور سال 95بالغ بر 97 درصد دانش آموزان این مدارس که داوطلب کنکور بودند در دانشگاه قبول شدند و 182 رتبه در دانشگاه های تهران، اهواز، اصفهان، شیراز و مشهد را کسب کردیم.
وی افزود: از جمله رتبه های دیگری که در مدارس استعداد های درخشان استان کسب کردیم کسب رتبه های اول و دوم در جشنواره خوارزمی است.
رئیس اداره استعدادهای درخشان منطقه خوزستان عنوان کرد: مدرسه طلایه داران استعدادهای درخشان در استان در میانگین نمرات امتحانات نهایی رتبه پنج کشوری را کسب کرد و مدرسه فرزانگان اول نیز رتبه اول را در رشته تجربی در میانگین نمرات نهایی در سطح کشور کسب کرد.
حیدری عنوان کرد: مدارس استعدادهای درخشان با توجه به اینکه دانش آموزان نخبه و نیروهای کارآمد را دارند به عنوان پایلوت سایر مدارس می توانند از تجربیات و دستاوردهای آن استفاده کنند.
وی گفت: پنج هزار و 137 دانش آموز در استان در مدارس استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند و خوزستان بعد از تهران بیشترین میزان دانش آموز در بخش استعدادهای درخشان را دارد.
داود منجزی رئیس دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی اهواز نیز در این نشست با تقدیر از استاندار خوزستان که توجهی به امر آموزش خصوصا استعدادهای درخشان دارد گفت: استمرار این جلسات می تواند به تصمیمات خوب در زمینه ارتقاء سطح علمی خصوصا در استعدادهای درخشان منجر شود.
وی خواستار تشکیل اتاق فکر ویژه مدارس استعدادهای درخشان شد و گفت: نخبگان دانش آموزی در مدارس استعدادهای درخشان جمع هستند و تشکیل اتاق فکر می تواند زمینه ساز تصمیات اساسی برای سطح آموزشی استان شود.
منجزی در ادامه خواستار نامگذاری برخی خیابانهای اهواز به نام نخبگان و افتخار آفرینان استان شد و گفت: قطعا این حرکت در ترغیب و تشویق افراد نخبه برای تلاش بیشتر در زمینه ارتقاء استان موثر خواهد بود.
وی در پایان گفت: اگر شرکتها و موسسات تولیدی در امر تعلیم و تربیت سهیم شوند و با پشتیبانی مالی خود مراکز آموزشی را یاری دهند مدیران مدارس استعدادهای د رخشان به جای داشتن دغدغه مالیب برای رفع نواقص کاری به دنبال ارتقاء سطحی علمی مدارس خود خواهند شد.
7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی: انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.