عادل دریس شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این شناور از نوع دوبه با 40 متر طول، هشت مترعرض، چهار متر ارتفاع و با تناژ تقریبی 200 تن در محدوده کشتی سازی اروندان خارج شد.
وی گفت: این شناور از نوع شناورهای نیمه سخت به شمار می آمد و جزو 39 فروند شناور مغروقه ای است که قرار است از بستر اروند رود خارج شود.
دریس اضافه کرد: عملیات خارج سازی این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاکسازی رودخانه اروند رود پس از 2 ماه تلاش شبانه روزی و به دست متخصصان داخلی انجام شد.
وی به آغاز عملیات خارج سازی 39 فروند مغروقه اروند رود با اعتبار 625 میلیارد ریال از شهریور پارسال اشاره کرد و بیان داشت:تاکنون 18 فروند مغروقه ها در اروندرود با همت متخصصان داخلی خارج سازی شده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود:از سال 1372 تاکنون 181 فروند شناور مغروقه شامل 56 فروند شانور مغروقه از اروند رود و 125فروند از رودخانه کارون خارج سازی شد.
وی اظهارکرد: با پاکسازی کامل رودخانه های اروند رود و کارون تردد و پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در بندرخرمشهر میسر می شود و این امر موجب رونق اقتصادی و توسعه منطقه خواهد شد.
به گزارش ایرنا خرمشهر به دلیل واقع‌شدن در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق، از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار است.
نخستین اسکلهٔ خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.
7100/ 6037
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.