به گزارش روز پنجشنبه ایرنا مهدی شفیعی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با بیان اینکه سخت افزارها و سالن های موجود در شهرهای آبادان و خرمشهر برای استمرار فعالیت گروه های نمایشی فرهنگی جوابگو نیست، گفت: با توجه به مفاد تفاهمنامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد اروند که در سال گذشته امضاء شد و کلنگ زنی 2 سالن نمایش در شهرهای آبادان و خرمشهر تاکنون این کار عملیاتی نشده و امید است منطقه آزاد برای حمایت از گروه های نمایشی نسبت به این موضوع اقدام کند.
وی اظهار داشت: حوزه مقاومت حوزه ای است که دایره اش از مرزهای کشور فراتر رفته و دغدعه فرهنگی جمهوری اسلامی فقط دغدغه مقاومت در مرزهای کشور نیست بلکه به یک فرهنگ منطقه ای مبدل شده است.
شفیعی افزود: امید است در آینده شرایطی ایجاد کنیم که گروه های نمایشی از کشورهای خارجی دعوت شوند و آثارشان را در سالن های نمایشی شهرهای آبادان و خرمشهر به نمایش بگذارند.
وی اجرای نمایش کودک و نوجوان در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را پیشنهاد کرد و گفت: برای فرهنگ سازی حوزه ارزشی و دفاع مقدس و ایجاد نشاط و شادابی برای خانواده ها این آمادگی را داریم که گروه های نمایش عروسکی کودکان و نوجوانان را به این شهر اعزام کنیم.
**** فراخوان جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به زودی اعلام می شود
مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: فراخوان جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به زودی از دبیرخانه این جشنواره منتشر می شود تا گروه های نمایشی، هنرمندان و صاحب نام در حوزه آثار مقاومت و دفاع مقدس فرصت یک ساله را برای تولید اثر و نمایشنامه با کیفیت را داشته باشند.
شفیعی افزود: انتشار به موقع فراخوان و برنامه ریزی دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برای دعوت از هنرمندان و گروه های نمایشی می تواند دایره شرکت کنندگان گروهای نمایشی را وسعت دهد و حمایت منطقه آزاد اروند نیز در جلب حداکثری گروه ها و مخاطبان آثار نمایشی تاثیر خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: جشنواره ملی فتح خرمشهر فراز و نشیب های فراوانی داشته اما ویژگی خاصی برای تمام ایرانی ها داخل و خارج از کشور دارد.
به گزارش ایرنا بیستمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر از 10 تیرماه تا 14 تیرماه با شرکت 28 استان از سراسر کشور برگزار شد.
از مجموع آثار رسیده در بخش صحنه و 82 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه بیستمین جشنواره دفاع مقدس ارسال شد و در نهایت 11 اثر در بخش صحنه و 9 اثر در بخش خیابانی به جشنوراه راه یافتند.
7100/6068
خبرنگار کمیله حجازی *** انتشار دهنده:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.