به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب اله آصفی چهارشنبه شب در آئین افتتاح دفتر حوزه هنری شهرستان دزفول اظهار کرد: اگر حوزه هنری توجه جدی به دزفول داشته باشد خواهیم دید این شهرستان نسبت به بسیاری از شهرها و حتی برخی استان ها در فرهنگ و هنر حرف برای گفتن دارد.
وی از مدیر کل امور استانها و مجلس حوزه هنری که در این آئین شرکت داشت خواست یکی از جشنواره های ملی حوزه هنری را به نام دزفول ثبت کند تا دزفول میزبان برگزاری آن باشد.
فرماندار دزفول با اعلام پشتیبانی از میزبانی جشنواره های ملی حوزه هنری در دزفول اظهار داشت:دزفول با سابقه درخشان در عرصه فرهنگ و ادب در بسیاری از زمینه های فرهنگی و هنری حرف برای گفتن دارد و باید زمینه تحقق این ظرفیت ها را در دزفول فراهم کرد.
آصفی با بیان اینکه ' برخی فضاهای بسته به دزفول ظلم کرده است' گفت: با راه اندازی دفتر حوزه هنری در دزفول امیدواریم شاهد تغییر نوع نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در این شهرستان باشیم.
فرماندار دزفول در ادامه با تجلیل از 2 هزار و 600 شهید این شهرستان افزود: مردم دزفول همانگونه که هنر خوب زندگی کردن را دارند با تقدیم 2 هزار و 600 شهید در هشت سال دفاع مقدس بهترین نوع زندگی و حیات ابدی را انتخاب کردند.
وی ابراز امیدواری کرد راه اندازی دفتر حوزه هنری در دزفول با وجود هنرمندان متعهد ، خلاق و با ذوق زمینه گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در این شهرستان بیشتر فراهم شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری نیز در این آئین که در تالار مهتاب دزفول برگزار شد گفت: دزفول همانگونه که در دفاع مقدس دارای سوابق درخشانی است در مقوله فرهنگ ، هنر و عرفان نیز سرآمد است.
مجید مصلحی ، راه اندازی دفتر حوزه هنری در دزفول را یک ضرورت دانست و گفت:ماموریت حوزه هنری شناخت ، تولید و ابلاغ پیام انقلاب اسلامی با زبان هنر است.
وی ابزار تحقق ماموریت حوزه هنری را نمایش ، موسیقی ، آموزش ، پژوهش ، ادبیات پایداری و تجسمی برشمرد و گفت: امروز اگر بخواهیم حرف و اثر ما در جهان ماندگار باشد باید از زبان هنر استفاده کنیم.
مصلحی همچنین به مجموعه مدیران و کارکنان حوزه هنری توصیه کرد در فعالیت هنری خود از نقد و انتقاد استقبال کنند چرا که وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده دارند ضمن اینکه در این راه همه باید به همدیگر اعتماد کنیم.
وی با بیان این نکته که حوزه هنری رقیب و مقابل هیچ دستگاهی نیست تاکید کرد:برای اعتلای فعالیت های حوزه هنری باید از دانش ، تجربه و ظرفیت هنرمندان پیشکسوت بهره گرفت.
مجتبی کوچک زاده سرپرست حوزه هنری استان خوزستان نیز در سخنانی با تشریح ضرورت راه اندازی دفتر حوزه هنری در دزفول گفت:انتظار می رود با توجه به ظرفیت موجود ، دزفول میزبان برگزاری جشنواره های استانی و ملی حوزه هنری باشد و از اصحاب رسانه انتظار می رود در این راستا کمک کنند.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.