به گزارش ایرنا کارگران اخراجی خدمات شهری شهرداری خرمشهر در خصوص دلایل اجتماع صنفی خود به ایرنا گفتند:2 ماه حقوق، عیدی و پاداش آخر سال و چهار ماه بیمه از سوی پیمانکار پرداخت نشده است.
این کارگران می گفتند:در هوای گرم و شرجی خرمشهر از صبح تا دیر وقت، مشغول نظافت و کار هستیم به امید آنکه حداقل برای خانواده روزی حلال ببریم، ولی همین حقوق کم نیز به موقع پرداخت نمی شود.
این کارگران افزودند:نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی قول داده بود که هیچ کارگری اخراج نشود ولی همه ما از سوی پیمانکار منطقه آزاد اروند اخراج شدیم.
به گزارش ایرنا پس از اعلام تجمع صنفی کارگران در کانال خبری ایرنا خوزستان، شهرداری خرمشهر در اطلاعیه ای، اخراج 70 نفر از کارگران خدماتی شهرداری خرمشهر را تکذیب کرد.
این اطلاعیه می افزاید:کارگران ذکر شده از پرسنل شهرداری خرمشهر نبوده و از نیروهای خدماتی پیمانکار سازمان منطقه آزاد اروند در بخش خدمات شهری هستند که با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار با سازمان متبوع ، کارگران مربوطه فعالیت کاری خود را از دست داده اند.
تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت وگو با مسئولان مربوط سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص به نتیجه نرسید.
*** اجتماع صنفی کاگران یک شرکت روبروی سازمان
به گزارش ایرنا 50 نفر از کارکنان شرکت کارکنان شرکت لوله سازی ' آلپا ' نیز روز چهارشنبه به دلیل آنچه مهیا نشدن شرایط ادامه کار در این شرکت می نامیدند، روبه روی ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد اروند تجمع کردند.
این کارکنان می گویند:علی رغم وجود بازار برای محصولات تولیدی شرکت وجود مواد اولیه و نیروی متخصص در این شرکت، به دلیل مشخص نبودن مدیریت، تولید شرکت به مدت 2 هفته متوقف شده است.
یکی از کارکنان که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفت:کارکنان شرکت لوله سازی یک سال حقوق و چهار ماه بیمه از شرکت مطالبه دارند ولی کسی پاسخگوی مطالبات انها نیست.
وی افزود:بعد از مطالبه از شرکت متاسفانه همه ما اخراج شدیم در حالی که هر کدام از کارکنان بیش از 15 سال سابقه کاری دارند.
این کارگر گفت:متولیان اصلی این شرکت در خارج از کشور حضور دارند و نمایندگان آنها وکالت لازم برای کارهای اجرایی شرکت ندارند.
این کارگران از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند تعیین تکلیف شرکت و اعطای مجوز لازم به نمایندگان کارگران برای تولید و بازگشت به کار خود را خواستارند.
7104/3015
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم:عدنان جواهری ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.