به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ فلاحتیان روز چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک هزینه تولید هر هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی را 40 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرفیت نیروگاه های خوزستان از 12 هزار مگاوات به فراتر از 18 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت و این افزایش از نیروگاه ماهشهر آغاز شده است.
وی همچنین افزود:برای اولین بار در جهان توربین های کلاس ای (E) را آپ گریت کردیم و افزایش راندمان دادیم که کار علمی و بسیار سنگینی در کشور به ثمر رسید.
معاون وزیر نیرو در ادامه خوزستان را دومین استان کشور در مصرف انرژی معرفی کرد و گفت:به جد پیگیر امور در خوزستان هستیم زیرا این استان ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه و اشتغال و پیشرفت دارد که باید نگرش ها در این استان تغییر و از نعمت های استان برای ایجاد اشتغال و توسعه استفاده کرد .
وی افزود:در استان خوزستان بستر و زمینه برای سرمایه گذاری فراهم است و مسئولان باید زمینه را برای سرمایه گذری فراهم کنند زیرا این امکانات و زیرساخت ها در کمتر استانی وجود دارد.
فلاحتیان با تاکید بر اینکه باید به افراد سرمایه گذار انگیزه داد تا بتوانند براحتی تولید و اشتغالزایی کنند گفت:امروز برای اندیمشک با آغاز ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک گامی برداشته شد چرا که مردم این شهرستان شایسته ارائه خدمات بیشتر هستند.
وی گفت:خوزستان نیازمند توجه بیشتر در همه عرصه هاست زیرا ریزگردها ،گرما و دیگر مشکلات گاهی خلق مردم را تنگ می کند و ما باید صادقانه برای این مردم خدمت کنیم .
معاون وزیر نیرو ، خوزستان را شایسته خدمت بیشتر و توسعه دانست و گفت: وقتی انرژی برق اینجا تولید می شود ، می تواند زمینه ایجاد صدها شغل را فراهم کند.
فلاحتیان در ادامه به تشریح ویژگی های دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک پرداخت و با بیان اینکه تلاش می شود قبل از تابستان 98 و انتهای سال 97 این نیروگاه وارد مدار شود افزود:در حالیکه نیروگاه های کشور راندمان 50 درصد دارند ،نیروگاه اندیمشک با راندمان 58 درصد طراحی شده است.

** افزایش 10 درصد مصرف برق در کشور
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:در سه ماهه نخست امسال مصرف انرژی در کشور نسبت به زمان مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است.
فلاحتیان افزود:با توجه به اینکه پیک بار مصرف برق در کشور 53 هزار مگاوات است این افزایش بسیار نامطلوب است و باید از این ظرفیت ملی به درستی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مصرف انرژی در کشورمان بالاست گفت:مصرف انرژی در کشور چندین برابر تولید است .
فلاحتیان اوج بار در سال 95 را 52 هزار و 670 مگاوات دانست و گفت:امسال مصرف انرژی از مرز 53 هزار مگاوات نیز گذشته است لذا در تلاش هستیم همه نیروگاه های برقابی را تا دقایقی دیگر وارد مدار کرده و تولید 9 هزار و 500 مگاوات را تا ساعتی دیگر امتحان کنیم .
وی در خاتمه گفت: امکان استفاده از ظرفیت کامل نیروگاه ها را در کشور داریم.
با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان عملیات ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک آغاز شد.
6068/7281
خبرنگار: زهرا دهقان ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.