به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای موسسه خیریه توانمندسازان خوزستان درمحل قرارگاه کربلا در اهواز اظهار کرد: اقدامی که در راستای محرومیت زدایی و توانمند سازی محرومان به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام است ، کار ارزشمندی است و امیدواریم این برنامه ها بتواند در کمک به ظرفیت های موجود موثر باشد.
وی افزود: اکنون در راستای محرومیت زدایی در استان و بخصوص مناطق محروم و روستاها اقدامات سازنده ای در حال انجام است که تا اندازه زیادی از مهاجرت نخبگان از استان جلوگیری کرده است.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: یکی از مسائل مهم در این حوزه کارهای میدانی است که به مشکل عمده دستگاه های حمایتی تبدیل شده است.
وی بیان کرد: اقدامات سازنده در زمینه محرومیت زدایی به خوبی انجام می شود اما در این میان موانعی وجود دارد که امر خدمت رسانی دستگاه های متولی را کند کرده است.
سردار شاهوارپور تصریح کرد: تشکیل یک تیم کارشناسی برای شناسایی این موانع به منظور سرعت بخشیدن به اجرای برنامه ها یکی از ضرورت ها در شرایط کنونی است.
وی ادامه داد: اکنون 40 هزار هکتار از زمین های جفیر به تعاونی ها واگذار شده اما تاکنون هیچ اقدامی در زمینه توانمندسازی مناطق محروم صورت نگرفته است.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: جلسات متعددی تاکنون برگزار شده اما مشکلات آبرسانی که یکی از مسائل مهم این طرح ها است هنوز به صورت جدی از سوی سازمان اب و برق پیگیری نشده است.
وی بیان کرد: بحث تمدید قراردادها نیز یکی دیگر از مشکلات این زمین ها است که هنوز پس از گذشت 15 سال به سرانجام نرسیده و همچنان پمپ های آب در این زمین ها نصب نشده است.
سردار شاهوارپور ادامه داد: پروژه های بزرگی در این زمین ها قرار است اجرایی شود اما اگر در این زمین ها مدرسه و درمانگاهی ساخته شود که با موانع اداری همراه باشد، تمام تلاش های ما در جهت خدمت رسانی به مناطق محروم هدر می رود.
همچنین سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب اظهار کرد: موسسه خیریه توانمندسازی استان با حمایت های نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان و سایر اعضای این موسسه با هدف محرومیت زدایی و توانمندسازی ظرفیت های انسانی موجود در مناطق محروم آغاز به کار کرد و تاکنون برنامه های خوبی را اجرایی کرده است.
وی افزود: موسسه خیریه توانمند سازان استان در هشت منطقه فعالیت خود را به زودی آغاز می کند و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب ادامه داد: حوزه های بهداشت و درمان، اشتغال و آموزش، فرهنگی، خدمات و عمرانی از جمله بخش هایی است که موسسه خیریه توانمندسازان استان در اولویت قرار داده است.
وی تصریح کرد: ایجاد مراکز آموزشی با اولویت نحوه فراگیری در تولید و اشتغال، ایجاد مراکز و کارگاه های کوچک و بزرگ با اولویت تولید و اشتغال، احداث و و راه اندازی مراکز بهداشت و درمانی سیار، مشارکت در توسعه زیرساخت ها اجرای پروژه های عمرانی و غیر عمرانی، کمک به ارتقای کیفی وضعیت کشاورزی از طریق اموزش، کمک به صادرات و واردات از طریق شناسه عرضه و بهره گیری از رسانه های ملی و محلی برای انتقال اخبار مربوط به نقاط محروم و کم برخوردار از جمله اهداف این موسسه است.
سردار خادم سیدالشهدا تصریح کرد: این موسسه با ارتباطی که با مسئولان سازمان ها و خیران استان برقرار می کند می تواند در ایجاد اشتغال و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اثرگذار باشد.
7152/6002خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.