به گزارش ایرنا علی بحرینی روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای موسسه خیریه توانمندسازان خوزستان درمحل قرارگاه کربلا در اهواز اظهار کرد: اکنون جوانان تحصیل کرده ای در استان وجود دارد که چندین سال است در انتظار جذب در سیستم های دولتی هستند و این امر دیگر برای خانواده ها به یک فرهنگ تبدیل شده است.
وی افزود: فرهنگ سازی برای حضور جوانان در بخش خصوصی زمان بر است و ارائه آموزش های لازم در این خصوص یکی از ماموریت های مهم تمام دستگاه های دولتی است.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: اکنون دستگاه های زیادی در کشور مسئولیت توانمندسازی را بر عهده دارند اما هماهنگ کردن این دستگاه ها برای هم افزایی ماموریت های خود یکی از اقدامات کلیدی موردنیاز است.
وی بیان کرد: جلوگیری از کارهای تکراری و هم پوشانی از مواردی است که باید در جهت اجرای این ماموریت مهم در اولویت کار قرار گیرد.
همچنین یدالله شمایلی مدیرعامل جهاد نصرگفت: اکنون یکی از بزرگترین طرح های تاریخ ایران در خوزستان در حال اجرا بوده و تاکنون حدود یک میلیارد و 150 میلیون دلار ظرف سه سال اخیر به پروژه 550 هزار هکتاری اختصاص یافته است.
وی افزود: این طرح در سراسر استان به سرعت در حال انجام است که اجرای این طرح بزرگ بی شک تاثیر بسزایی در توانمند سازی مناطق محروم و ایجاد اشتغال برای جوانان دارد.
مدیرعامل جهاد نصر ادامه داد: حدود شش هزار و 500 نفر در این طرح به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که 90 درصد از این نیروها بومی استان هستند.
وی بیان کرد: آغاز فاز دوم این طرح نیز می تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد منطقه تاثیرگذار باشد که تنها بحث تامین آب است که متاسفانه وزارت نیرو نسبت به تخصیص آب مرحله دوم خوزستان کم لطفی می کند و امید است مسئولان کشوری و استانی در این زمینه ما را حمایت کنند.
/6002/7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.