معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قاسمی نژ از هدف گذاری و اجرای برنامه ها در راستای توسعه مکانیزاسیون برداشت دانه های روغنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قاسمی‌نژاد با اشاره به افزایش سطح زیر کشت دو محصول استراتژیک کلزا و آفتابگردان به دلیل ضرورت قرار گرفتن در چرخه تناوب زراعی ، الگوی کاشت ،توجیه اقتصادی کشت و سازگاری به شرایط اقلیمی استان ،از کمبود دستگاههای خاص برداشت به عنوان موانع توسعه هر چه بیشتر کشت این دو محصول یاد کرد.

وی اظهار داشت : در سال جاری و با هماهنگی دفتر دانه های روغنی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی اقدام به اختصاص یارانه جهت خرید 20 دستگاه  هد برداشت کلزا کرده که بر اساس سطح زیر کشت ،میان شهرستان های استان توزیع گردیده است و اقدامات لازم جهت جذب این ادوات از جمله تشکیل پرونده و اخذ سهم آورده کشاورزان برای ده پرونده صورت گرفته است .

قاسمی نژاد افزود: با هدف ارتقاء کیفیت عملیات ماشینی برداشت آفتابگردان و کاهش ضایعات آن ،اعتباری جهت خرید هفت دستگاه هد برداشت آفتابگردان در نظر گرفته شده که به تناسب ظرفیت شهرستان و اعلام نیاز متقاضیان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که پیش پرداخت چهار دستگاه جهت ساخت این ادوات به حساب شرکت سازنده واریز شده است ،گفت: تمامی این ادوات تولید داخل بوده که علاوه بر زمینه سازی جهت توسعه کشت دانه های روغنی ،سبب رونق و توسعه صنایع ماشین های کشاورزی داخل می گردد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.