به گزارش یکشنبه ایرنا در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان آمده است: هواشناسی خوزستان دمای 50 درجه و بیشتر را برای فردا دوشنبه تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط این استان پیش بینی کرده است.
در ادامه آمده است: شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز نسبت به فشار بسیار بالای وارده بر تجهیزات شبکه برق خوزستان ناشی از دمای بسیار بالای هوا در هفته گذشته هشدار داده و درخواست کاهش ساعت کاری ادارات، سازمان ها و ارگان های دولتی را در صورت پیش بینی تداوم وقوع دمای بالا ارائه کرده است. این درخواست به منظور جلوگیری از بروز حادثه احتمالی و گسترش قطع برق در خوزستان، مصرف بهینه برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه جویی در مصرف برق و آب به ویژه در ساعات اوج مصرف در ادارات و پیشگیری از قطعی احتمالی آب و برق و جهت رفاه حال شهروندان مطرح شده است.
بر اساس این گزارش، هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است از فردا دوشنبه روند افزایش دما تا آخر هفته ادامه یابد؛ همچنین از روز سه شنبه تا آخر هفته رطوبت نسبی در نوار مرزی خوزستان پیش بینی شده است.
ستاد بحران خوزستان 22 خرداد مصوب کرد که زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی خوزستان در روزهایی که دمای هوا در این استان به بالای 49 درجه می رسد، ساعت 13 پایان یابد.
آخر هفته گذشته 16 نفر بر اثر گرمازدگی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان بستری شدند.
7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.