به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم علی زاده معاونت سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در حاشیه همایش هم اندیشی ائمه جمعه استان خوزستان در بندرماهشهر اظهار داشت: مهم ترین ویژگی تمام نهاد های حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی بودن آن است که سرآمد همه آن ها در این زمینه نهاد مقدس نماز جمعه است، چرا که ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند.
وی افزود: در همین راستا، نماز جمعه، امام جمعه و مصلای نماز جمعه بدون حضور مردم و اقشار مختلف آن به هیچ وجه موضوعیت ندارند.
معاونت سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به برگزاری سمینار فصلی هم اندیشی ائمه جمعه استان در هر شهرستان، گفت: به دلیل اهمیت موضوع و جایگاه ویژه ائمه جمعه در بین مردم، ضرورت برگزاری نشست های فصلی احساس می شد که مهم ترین موضوعات مطرح شده در این سمینارها، بررسی مشکلات و معضلات مردم است.
حجت الاسلام علی زاده ادامه داد: موضوع دیگری که درکنار بیان و بررسی مشکلات مردم، اهمیت می یابد بررسی مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی روز استانی و ملی است که لازمه این موضوع اشراف کامل ائمه جمعه بر مسائل سیاسی استان، کشور، جهان اسلام و بین الملل است.
وی در ادامه به آثار و نتایج برگزاری این سمینارها اشاره کرد و گفت: قطعا برگزاری سمینار های فصلی در استان خوزستان با محوریت آیت الله جزایری آثار و برکات قابل توجهی دارد که می توان از این نتایج به آشنایی با ظرفیت های پراکنده در سطح استان از طریق ارائه گزارش توسط مسوولان محلی برای رفع معضلات و مشکلات اشاره کرد که نشان دهنده آن است که این سمینار ها صرفا یک سمینار تشریفاتی نیست بلکه یک سمینار کاری و موثر است.
حجت الاسلام علی زاده اضافه کرد: کانون اصلی این پشتوانه نماز جمعه است که مردم هر جمعه با حضور پرمعنی خود، شکوه و عظمتی را خلق می کنند و هرچه این مراسم با شکوه تر و با حضورپررنگ جوانان برگزار شود، بیش از پیش موثر خواهد بود.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه در دهه چهارم انقلاب قرار داریم انتظار ما از جوانان بیش از این است، البته همواره باید اعضای ستاد های نماز جمعه شهرستان ها بکوشند زمینه را برای حضور پررنگ تر جوانان برای فعالیت بیشتر در برنامه های میدانی نماز جمعه فراهم کنند که قطعا بر شکوه و عظمت نماز جمعه افزوده می شود.
حجت الاسلام محمود محمد زاده مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان خوزستان نیز در ادامه در گفت وگو با خبرنگاران به تشریح اهداف برگزاری این سمینار های فصلی پرداخت و گفت: سمینار امروز سومین سمینار برگزارشده در سال 96 بود که بنا بر شعار سال برگزیده شده از سوی مقام معظم رهبری و پیرامون تبین نظرات ایشان سامان دهی می شود.
وی اضافه کرد: در همین راستا وظیفه و مسوولیت ائمه جمعه در 43 نقطه این استان نیز تبیین نظرات مقام معظم رهبری است.
مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان خوزستان در ادامه به هدف دیگر برگزاری این سمینار اشاره کرد و افزود: در این سمینار تلاش می شود به تشریح و بررسی مسائل مختلف فرهنگی استان پرداخته شود و ائمه جمعه برای ارائه راه کارها و برنامه های مناسب در این زمینه به نظر واحدی برسند.
حجت الاسلام محمد زاده در پایان خاطرنشان کرد: این سمینار فرصتی برای منسجم کردن نظرات ائمه جمعه فراهم می کند که بتوان برای رفع معضلاتی در زمینه فرهنگی چاره اندیشی شود و برای تذکر دادن به متولیان امور فرهنگی در صورت کوتاهی، موثر واقع شد.
6068
خبرنگار: آمنه محتشمی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.