به گفته آنان توجه به زیرساخت های اساسی عمران شهری در آبادان از جمله معابر و خیابان ها با وجود هزینه بر بودن، به عنوان اولویت اول زیباسازی شهر، مدت هاست که مورد بی مهری متولیان و مسئولان شهری قرار گرفته است.
کم توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان ها و به تبع آن کیفیت بد آسفالت ها، همه و همه دست در دست هم داده اند تا گشت و گذار در مسیرها و خیابان های آبادان به حرکتی مارپیچ در مسیری ناهموار و پردست انداز به سان جاده های خاکی تبدیل شود.
هر فرد عادی با گام نهادن در کوچه، خیابان یا معابر شهر، عمق بی توجهی نسبت به وضعیت عمران شهری دراین شهر را متوجهمی شود .هنوز کوچه ها و خیابان های مملو از چاله و دست اندازی در داخل شهر وجود دارد که هیچ کاری برای بهسازی آنها صورت نگرفته است.
اکثر خیابان های آبادان دچار فرورفتگی یا شکستگی آسفالت با چاله های کوچک و بزرگ با تکه های آسفالت کنده شده از سطح زمین هستند که گاه به راحتی منشا سوانح رانندگی هم می شوند.
خیلی از خیابان های بیشتر مناطق آبادان بارها برای اجرای طرح های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق، حفاری شده که نوار حفاری یا بدون ترمیم رها شده و یا بدون زیرسازی به شکل غیر اصولی ترمیم شده است.
یکی از ساکنان خیابان ذوالفقاری آبادان در این خصوص به ایرنا گفت:وقتی آسفالت خیابان های آبادان را با سایر شهرها مثل بوشهر، شیراز، تبریز، اصفهان مقایسه می کنم تاسف می خورم که چرا عمران شهری در شهرما تااین حد پایین است .
منصور شاوردی اظهار داشت:کوچه و خیابان های کوی ذالفقاری پر از چاله های کوچک و درشت است،در خیابان های 30 متری و 40 متری که از خیابان های اصلی و پرتردد این محله است کنده کاری هایی وجود دارد که هر لحظه امکان رخ دادن حادثه یا تصادف را به وجود می آورد.
یکی دیگر از شهروند آبادانی ساکن جمشید آباد در این باره گفت:از شهرداری آبادان درخواست داریم برای خیابان های محله فکری اساسی کنند.
مریم مجدمی تصریح کرد:مردم از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان های شهر به ستوه آمده اند و این شامل عابران پیاده و هم دارندگان خودرو است که هر روز با مشکل ناهمگون بودن این خیابان ها درگیر هستند.
یکی دیگر از شهروندان کوی امیر آباد در این باره گفت:شهرداری برای نقاطی از شهر که مشکل آسفالت ندارند دوباره کاری را در دستور کار خود قرار داده و برخی از مناطق را فراموش کرده است.
علی جاسمی افزود:چند خیابان مرکزی شهر آبادان از وضعیت آسفالت مناسبی برخوردار هستند و سایر معابر شهر بخصوص در مناطق محروم و حاشیه شهر اصلا وضع مناسبی ندارند.
یک تعمیرکار جلوی بندی سازی خودرو در آبادان در این باره می گوید:خیابان های آبادان بخصوص در مناطق پایین شهر دارندگان خودرو را با هزینه های زیادی برای تعمیر جلوبندی مواجه کرده است.
سالم قنواتی افزود:با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان های شهر دارندگان خودروها باید در طول سال یک یا دو بار برای تعمیر جلوبندی خودرو خود به تعمیرگاه مراجعه کنند.
حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، که چندی پیش با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به آبادان سفر کرده بود در جلسه شورای اداری آبادان وضعیت عمرانی و معابر شهری آبادان را تاسف بار و خراب توصیف کرد.
وی گفته بود: جای تاسف دارد شهری که نفتخیز است وضعیت آسفالت معابر عمومی اش این گونه اسف بار و خراب است من به عنوان یک ایرانی از این وضعیت شرم کردم و خجالت کشیدم، نباید وضعیت این شهر اینگونه باشد، منطقه ای که نفت خیز است و اقتصاد مملکت را تامین می کند نباید وضعیت آسفالتش اینگونه باشد، مگر به غیر از قیر و نفت و ماسه برای آسفالت چه چیز دیگری نیاز است که تاکنون تامین و انجام نشده که امروز ما شاهد چنین وضعیتی در معابر شهری آبادان باشیم.
معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری آبادان در گفت و گو با ایرنا گفت:برای برطرف کردن مشکل آسفالت سطح شهر، شهرداری مناقصه را برگزار کرده و با مشخص شدن پیمانکار مربوطه کار روکش آسفالت برخی از خیابان ها با اولویت مناطق محروم آغاز می شود.
امید طاها زاده اظهار داشت: عملیات روکش کردن خیابان های کوی قدس، کوی بهار و بلوار پرستار انجام شد و این مناطق دیگر مشکل آسفالت ندارند.
وی افزود:ترمیم خیابان های اصلی و فرعی شهر که نیاز به روکش آسفالت دارند در دستور کار شهرداری قرار دارد.
طاهازاده تصریح کرد: 50 میلیارد ریال بودجه برای روکش کردن آسفالت برخی مناطق شهر همانند ذوالفقاری، سده، جمشید آباد در نظر گرفته شده است که در صورت لزوم این بودجه قابل افزایش است.
معاونت فنی و عمرانی شهرداری آبادان گفت:قبل از روکش کردن آسفالت سطح شهر از سایر سازمان ها استعلام می گیریم تا پس از انجام آسفالت، حفاری از سوی ارگانی انجام نشود.
6002/7104/3015**خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم:عدنان جواهری**انتشار دهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.