محسن نمازی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح های توسعه و اصلاح شبکه یک روی سکه پایداری برق است و روی دیگر آن اعمال مدیریت مصرف توسط مشترکان است .
وی برق را یک سرمایه ملی دانست و گفت : مسئولیت حفظ و صیانت از این سرمایه ارزشمند علاوه بر اینکه وظیفه خدمتگزاران صنعت برق است لازم است که در زندگی عموم مردم نیز به یک دغدغه مهم تبدیل شود.
مدیر توزیع برق درفول هزینه تولید یک کیلو وات ساعت برق را یکهزار و 700 ریال عنوان کرد و افزود:این در حالیست که هر کیلو وات ساعت برق به قیمت یکهزار و 500 ریال به فروش می رسد.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق، به معنای استفاده نکردن نیست بلکه درست و بهینه مصرف کردن است افزود:در دزفول 150 هزار مشترک برق وجود دارد که برخی از مشترکان توجهی به مصرف برق خود به ویژه در ساعات اوج بار ندارند و بعضا از سه دستگاه کولر در منزل استفاده می نمایند فقط با این توجیه که پولش را پرداخت می کنند.
نمازی فر با انتقاد از این طرز تفکر گفت : اگر هرکدام از 150 هزار مشترک نسبت به خاموش کردن یکدستگاه کولر اضافه اقدام کنند حدود 50 کیلووات ساعت برق مصرف کرده اند که میزان صرفه جویی بعمل آمده معادل 38 میلیارد تومان معادل اعتبارات عمرانی یک سال شهرستان خواهد بود با این تامل که چه خدمات عمرانی بزرگی می توان با این مبلغ صرفه جویی شده انجام داد .
نمازی فر با بیان اینکه افزایش دمای هوا و افزایش بی رویه مصرف برق سایر شهرهای استان را با مشکل تامین برق مواجه کرده است گفت:مدیریت میزان خاموشی های ناخواسته در شهرستان دزفول بسیار پایین تر از سایر مناطق استان خوزستان است حال به دلیل اینکه هنوز در ابتدای تابستان هستیم و وارد روزهای گرم تیر و مرداد ماه نشده ایم ، اگر در چگونگی مصرف برق خود تجدید نظر نکنیم افزایش خاموشی های ناخواسته دور از انتظار نیست .
مدیر توزیع برق دزفول به تولید انرژی های نو اشاره کرد و گفت : اگر مردم نسبت به رعایت مصرف بهینه برق توجه کافی نداشته باشند دولت مجبور است بار اضافه شده به شبکه تولید ، انتقال و توزیع ، ناشی از این عدم مدیریت مصرف را با هزینه ای بسیار بالاتر از تولید برق ازطریق نیروگاه های آبی و گازی ، از طریق نیروگاه های خورشیدی تامین نماید .
نمازی فر هزینه تمام شده تولید یک کیلووات ساعت انرژی برق خورشیدی را سه هزار ریال یعنی یکهزار و 300 ریال گران تر از تولید برق در نیروگاه های آبی و گازی و بخار اعلام کرد و گفت : این درحالیست که یک کیلووات برق سه هزار ریالی به قیمت 150 ریال به مشترکان فروخته می شود و این یعنی یارانه 20 برابری ،این درحالی است که اگر تنها یکی از کولرهای اضافی خودرا خاموش کنیم می توانیم مبلغی بیش از 670 میلیارد ریال در مدت یک ماه در این بخش و فقط توسط مشترکان برق دزفول صرفه جویی کرد .
مدیر توزیع برق دزفول از همه مشترکان برق خواست با مدیریت در مصرف برق در روزهای گرم پیش رو مجموعه برق دزفول را یاری کنند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.