به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محسن شفیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه رمضان در محل قطعه شهدای مدافع حرم اهواز اظهارکرد: مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه رمضان از آن جا که در جوار مزار پاک شهدای اهواز و با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان این که شهادت واژه مبارک و پرمعنایی است که انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) آن را احیا کرد افزود: پس از پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ تحمیلی در فضایی که احساسات رزمندگان ما و بغض های فرو خورده وغصه های متراکم در دل های ملت ما فراوان بود، امام خمینی (ره) فرمودند که مبادا کسانی بنشینند و بگویند که نتیجه و دستاورد شهادت ها چه شد و ایران اسلامی تنها به منظور بازپس گیری زمین های تصرف شده خود توسط دشمن، این تعداد شهدا را تقدیم کرده است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند که تا چه اندازه کوته نگری است که اگر برخی ها گمان کنند به ازای تقدیم شهدای خود خرمشهر را از دشمن بازپس گرفتیم.
وی بیان کرد: ایشان فرمودند که ما به ازای شهادت عزیزان مان به عوالم بالایی دست پیدا کردیم و برای ما امکان وصول به نقاطی فراهم شد که اگر این شهادت ها نبود به هیچ عنوان این افتخار نصیب ما نمی شد.
حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: در طول قرن ها در فرهنگ تشیع از شهیدان به غیراز سید الشهدا و اصحاب امام حسین(ع) تصور دیگری نداشتیم و شهادت برای ما در متن زندگی مفهوم ملموسی نبوده و فرهنگ شهادت فرهنگ دست یافتنی نبود.
وی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و بخصوص با سال های جنگ تحمیلی، شهادت در متن جامعه ما نهادینه شد و ما مفهوم شهادت را از نزدیک مشاهده کرده و معنای مادر و فرزند شهید را فهمیدیم و از نزدیک صبر زینبی و شهادت حسینی را احساس کردیم.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: هرآن چه از فرهنگ عاشورا در ذهن داشتیم در دوران دفاع مقدس به چشم آمد و جوانان غیور این مرزو بوم خود را معرض شهادت قرار دادند تا این فرهنگ را تداوم بخشند.
وی بیان کرد: ارادت مردم نسبت به شهدا و تکریمی که از شهدا می شود برای هیچکس غیر از شهدا در فرهنگ ما پذیرفته شده نیست و یاد و خاطره شهدا هیچگاه از ذهن مردم و خانواده های این شهدای والا مقام فراموش نخواهد شد.
حجت الاسلام شفیعی مساله شهادت را همان نقطه تمایز امت اسلامی با نظام سلطه دانست و گفت: دشمن تا مرز کشته شدن پیش می رود اما متوقف می شود چرا که دنیا را برای ماندن خواسته و آن را فرصتی برای تعیشات زندگی خود می داند اما جامعه ای که به شهادت معتقد است دنیا را فانی می داند.
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام در فضای دیپلماسی فریادهای زیادی را سر می دهند اما قدرت خود را در سلاح های پیشرفته می دانند و در محاسبات خود چیزی شبیه شهادت و جانبازی در راه عقیده نمی بینند چرا که روحیه شهادت طلبی به فرهنگ اسلامی تعلق دارد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: امروز بیشترین و اصلی ترین دغدغه رژیم صهیونیستی این است که اسطوره شکست ناپذیری آن ها فرو ریخته و پژوهشکده های صهیونیستی بعد از شکست 33 روزه و 22 روزه در مقاومت ها ،اعلام کردند که مهمتر از اصل شکست ما، شکل گیری این فرهنگ است که اسرائیل هم شکست می خورد.
وی ادامه داد: این چیزی است که در 50 سال مذاکرات سیاسی رژیم صهیونیستی عکس آن را اثبات کرده بود و گفته بودند که نظام ما هیچگاه با شکست آشنا نیست و با ترور و جنایت های، خود را شکست ناپذیر جا انداخته بودند.
حجت الاسلام شفیعی گفت: شهدای ما خطی را که امام خمینی(ره) در آن دوران ارائه کرد ،عملیاتی کرده و در میدان های جهاد جان خود را تقدیم انقلاب کردند و این خط همان خطی است که در لبنان، سوریه ، بحرین ، یمن و فلسطین خود را نشان می دهد.
وی بیان کرد: شیوخ فاسد سعودی گمان داشتند که با بمباران کورمی توانند ظرف یک هفته یمن را تسلیم خواهند کرد اما بیش از دوسال است که مردم یمن با دست خالی به اتکای ایمان و مقاومت و از مرگ نترسیدن در برابر اربده کشی حاکمان خبیث و خائن سعودی ایستاده اند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: شهدا مفهوم عزت، سربلندی را به ما آموختند و رهبرمعظم انقلاب بارها و بارها تاکید کردند که آن چه سایه جنگ و خواب و خیال های دشمن را خنثی کرد، مسائلی که در گوشه و کنار مطرح می شود نیست بلکه مقاومت ملت ایران و شهادت طلبی است.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما تا زمانی که بر مواضع و اصول خود ثابت است با دشمنی و با نقشه های آشکار و پنهان مواجه است و ما هیچگاه نمی توانیم از اقدامات صورت گرفته برای انقلاب دست بکشیم.
حجت الاسلام شفیعی گفت: برای ایستادگی در مقابل دشمن باید فرهنگ ایستادگی و مقاومت و شهیدان را شناخت تا بتوانیم در مقابل این دشمنان ایستادگی کنیم.
وی تصریح کرد: شهیدان و خانواده های شهدا سرمایه های امروز و فردای ایران اسلامی به شمار رفته و همواره باید قدردان آن ها باشیم چرا که این انقلاب به برکت خون شهدا حاصل شده است.
مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه رمضان شامگاه چهارشنبه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جمعی از مسئولان استان، خانواده شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم ولایتمدار خوزستان در قطعه شهدای مدافع حرم اهواز برگزار شد.
/6002/ 7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان/انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.