رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:در نشستی که با حضور مهندس علیرضا مهاجر مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی و مدیر پروژه ملی NPD ،'دوست محمد' معاون تولیدات گیاهی فائو ،دکتر دانشیان هماهنگ کننده ملی پروژه NPC ،خانم مهندس امامی رئیس گروه سویا و سایر دانه های روغنی و امور بین الملل وزات جهاد کشاورزی،دکتر سید احمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان ،دکتر کلانتر احمدی پژوهشگر دانه های روغنی مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد برگزار شد در خصوص همکاری و اجرای برنامه مشترک ایران و فائو در خصوص گیاه سویا توافق حاصل شد.
رحیم اسلامی زاده افزود:در این نشست با اجرای اولین برنامه مشترک ایران و فائو در خصوص گیاه سویا به توافق رسیدیم که اجرای اولین برنامه مشترک در تابستان 96 به مورد اجرا گذاشته خواهد شد .
وی هدف از اجرای این برنامه مشترک را همکاری و تبادل ژرم پلاسم بین ایران و فائو ،کشت حفاظتی سویا جهت نیل به کشاورزی پایدار و بهبود الگوی تناوبی منطقه دانست و گفت: کمک به خودکفایی در امر تولید دانه های روغنی از دیگر اهداف این برنامه خواهد بود.
اسلامی زاده ضمن استقبال از گسترش همکاری های فائو با کشورمان گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد آماده همکاری لازم در چهارچوب برنامه های جامع و یکپارچه می باشد.
وی افزود:در این نشست دکتر کلانتر احمدی پژوهشگر دانه های روغنی مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد طی گزارشی به بحث در خصوص پروژه های تحقیقاتی انجام شده بر روی گیاه سویا وسایر دانه های روغنی پرداخت.
نماینده فائو نیز با اشاره به پشتوانه و علاقه علمی پژوهشگران ایرانی ابراز امیداوری کرد که انجام پروژه های مشترک بین ایران و فائو موفقیت آمیز خواهد بود .
مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول در زمستان 1342 پس از انجام مطالعات نهایی پروژه آبیاری دز تاسیس شد و فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز کرد ،این فعالیت ها را تاکنون با استفاده از 320 هکتار از بهترین اراضی زراعی پروژه آبیاری دز ادامه داده است .
این مرکز شامل پنج بخش و دو ایستگاه تحقیقاتی است که هر یک به موسسه مادر مربوط به خود وابسته اند .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.