پرونده حادثه سقوط و مرگ کودک اهوازی در کانال فاضلاب از سوی دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و مسئولان شرکت آبفا و شهرداری اهواز به دادگاه احضار شدند.

به گزارش ایلنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این مطلب گفت: جسد این کودک سه ساله که پنجشنبه شب گذشته در کانال فاضلاب سقوط کرده بود، جمعه(دیروز) در حوالی ورودی فاضلاب در منطقه چنیبه پیدا شده است.
 
کیامرث حاجی زاده از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مرگ این کودک اهوازی خبر داد و افزود: قرار است امروز جلسه‌ای با حضور فرماندار اهواز تشکیل شده و این موضوع بررسی شود.
 
وی در پاسخ به اینکه متولی این کانال کدام دستگاه اجرایی است، اظهار کرد: در کمیته‌ای که برای بررسی حادثه تشکیل شده این مسئله بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: در صورت اثبات قصور، هر دستگاهی که متولی این کانال بوده، باید به قانون و مردم پاسخ دهد.
 
وی همچنین گفت: طی مکاتبه‌ای به شهرداری اهواز و همه شهرداران مناطق و شرکت آبفای اهواز، ضرورت تعیین تکلیف و ساماندهی و تعمیر و درپوش گذاری کانال‌های سطح شهر اعم از کانال‌های دفع آب‌های سطحی که زیر  پوشش شهرداری است و کانال‌های فاضلاب که زیر نظر شرکت آبفاست، را ابلاغ می‌کنیم.
 
یک کودک سه ساله پنجشنبه شب در کانال بدون سرپوش فاضلاب در کوی منابع طبیعی اهواز سقوط کرد و جان داد. جسد این کودک بعد از حدود 24 ساعت دیشب پیدا شد.
 
شرکت آب و فاضلاب اهواز و شهرداری اهواز هر دو از پذیرش مسئولیت این کانال شانه خالی کرده‌اند.
 
فروردین 95 نیز یک کودک در کانال فاضلاب کوی گلدشت اهواز جان خود را از دست داد. تاکنون اخباری از مرگ چندین کودک در فاضلاب شهرهای خوزستان منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.