کیامرث حاجی زاده جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: جسد این کودک سه ساله که شب گذشته در کانال فاضلاب سقوط کرده بود، حدود یک ساعت پیش در حوالی ورودی فاضلاب در منطقه 'چنیبه' پیدا شده است.
وی از تشکیل کمیته ای برای بررسی مرگ این کودک اهوازی خبر داد و افزود: قرار است فردا جلسه ای با حضور فرماندار اهواز تشکیل شده و این موضوع بررسی شود.
حاجی زاده تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود کرده و شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب را احضار کرده است.
وی در پاسخ به اینکه متولی این کانال کدام دستگاه اجرایی است، اظهار کرد: در کمیته ای که برای بررس حادثه تشکیل شده این مساله بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی می شود.
حاجی زاده تاکید کرد: در صورت اثبات قصور، هر دستگاهی که متولی این کانال بوده، باید به قانون و مردم پاسخ دهد.
وی همچنین گفت: فردا طی مکاتبه ای به شهرداری اهواز و همه شهرداران مناطق همچنین شرکت آبفای اهواز، ضرورت تعیین تکلیف و ساماندهی و تعمیر و درپوش گذاری کانال های سطح شهر اعم از کانال های دفع آب های سطحی که تحت پوشش شهرداری است و کانال های فاضلاب که زیر نظر شرکت آبفاست، را ابلاغ می کنیم.
بر اساس این گزارش، یک کودک سه ساله پنجشنبه شب در کانال بدون سرپوش فاضلاب در کوی منابع طبیعی اهواز سقوط کرد و جان داد. جسد این کودک بعد از حدود 24 ساعت امشب پیدا شده است.
شرکت آب و فاضلاب اهواز و شهرداری اهواز هر دو از پذیرش مسئولیت این کانال شانه خالی کرده اند.
این خبر بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشته و از ساعاتی پیش تعدادی از شهروندان با جمع آوری طومار، خواستار عزل مدیرعامل آبفا اهواز شده اند.
فروردین 95 نیز یک کودک در کانال فاضلاب کوی گلدشت اهواز کشته شد. تا کنون اخباری از مرگ چندین کودک در فاضلاب شهرهای خوزستان منتشر شده است.

/6002/7151
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.