محمدعلی احمدزاده چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 2 پایگاه سنجش سلامت در خرمشهر آمادگی برای سنجش نوآموزان است، گفت: در حال حاضر طرح سنجش سلامت نوآموزان دبستانی در شهرستان خرمشهر در 2 پایگاه الف و ب در حال اجرا است.
احمدزاده، انجام تست سنجش در این پایگاه ها توسط نیروهای متخصص آموزش استثنایی آموزش و پرورش یادآور شد و گفت:در پایگاه های سنجش سلامت، نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند و پس از انجام معاینات شناسنامه سلامت برای کودکان صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان دبستانی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، گفت:برای انجام طرح سنجش سلامت در مینوشهر نیز به دلیل بعد مکانی و دشواری تردد اهالی تا خرمشهر این احتمال وجود دارد که همچون سال گذشته در هفته پایانی اجرای طرح، یکی از پایگاه ها به مینوشهر منتقل و به صورت پایگاه سیار تست سنجش سلامت را برای نوآموزان مینوشهری را انجام دهد.
احمدزاده در ادامه گفت:دانش آموزانی که پس از انجام تست سنجش سلامت مشکوک به ناتوانی‌های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی باشند به مراکز تخصصی وزارت بهداشت برای درمان معرفی می‌شوند.
وی شمار دانش آموزان کلاس اولی که در سال گذشته مورد سنجش قرار گرفتند را چهارهزار و 200 دانش آموز عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته از مجموع دانش آموزان 25 نوآموز به دلیل مشکلات ذهنی و جسمی به آموزشگاه استثنایی معرفی شدند.
به گزارش ایرنا سامانه نوبت دهی ثبت نام نوآموزان در آموزش و پرورش خرمشهر از روز 22 خرداد افتتاح شد و طرح سنجش نوآموزان تا شهریور ماه سال جاری ادامه دارد .
در حال حاضر پایگاه الف در دبستان ادیب در خیابان چهل متری روبه روی بازار مقاومت و پایگاه ب در کوی بوستان در بوستان هفتم برای سنجش نوآموزان مشغول به کار شدند.
شهرستان خرمشهر 33 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف تحصیل می کنند.
7100/3015/6002
خبرنگار: کمیله حجازی **انتشار دهنده:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.