حجت الاسلام سید محمد طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مساجدی که آئین های شب زنده داری لیالی قدر برگزار می شود 300مسجد در کلانشهر اهواز به این مناسبت مهم مذهبی اختصاص یافته است.
وی گفت: تمهیدات لازم ، پشتیبانی و تدارکات لازم برای پذیرایی و میزبانی از شب زنده داران لیالی قدر در مساجد استان اندیشیده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: بخش مهمی از پذیرایی و سحری شب زنده داران توسط خیران استان تهیه شده است.
طباطبایی افزود: همچنین آئین شب زنده داری و راز و نیاز شب های قدر در بقاع شاخص استان از جمله علی ابن مهزیار اهوازی (ع) ، سبزقبا(ع) دزفول و امامزاده عبدالله (ع) بهبهان با حضور عموم مردم برگزار می شود.
وی گفت: همچنین آئین های شب زنده داری قدر شب های 19 ، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در منازل و برخی مراکز فرهنگی استان از جمله مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز با حضور خواهران و برادران برگزار خواهد شد.
احیاء شب های قدر در استان همزمان با برپایی آئین های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی (ع) برگزار می شود.
بر اساس نص صریح قرآن و روایات رسیده از امامان معصوم (ع) فضیلت شب قدر از هزار ماه برتر است.
عموم روایات نورانی رسیده از ائمه هدی(ع) بر نزول قرآن کریم در شب های 19 ، 21 و 23 دلالت داشته اما برخی روایات نیز شب قدر را در شب های 25 و 27 ماه مبارک رمضان نیز عنوان کرده اند.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.