علی حزباوی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این روستاها شامل مشارع، ام السواد، ام الخرجین، کفیشه، ام نوشه، زنبوری، مملحه علیا، و مملحه سفلای در غرب کارون هستند که به تازگی کار آبرسانی به آنها به اتمام رسید.
وی گفت: این روستاها 800 متری با خط لوله آب طرح غدیر فاصله داشتند اما از آب آشامیدنی با کیفیت محروم بودند که با اجرای مرحله نخست خط آبرسانی روستاهای غرب کارون از آب سالم و با کیفیت بهره مند شدند.
وی هزینه اجرای این طرح را از منابع داخلی آبفار روستایی خرمشهر اعلام کرد.
حزباوی از طراحی مرحله دوم آبرسانی به 13 روستای غرب کارون که هم اکنون از آب روخانه کارون با شوری بالا استفاده می کنند خبر داد و بیان داشت: برای اجرای مرحله دوم این طرح 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

** بهره مندی 25 خانوار روستای منیعات از آب آشامیدنی با کیفیت
رئیس اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر گفت: با کار گذاشتن لوله پلی اتیلی 200 به طول 800 متر 25 خانوار روستای منیعات حفر شرقی از نعمت آب آشامیدنی سالم و با کیفیت بهره مند شدند.
حزباوی افزود: اهالی این روستا در تابستان با کمبود و افت فشار آب روبه رو بودند که با اجرای این طرح منبع ذخیره و تامین آب روستا از تاسیسات حفار شرقی خرمشهر تامین می شود.
وی به احداث و انتقال خط جدید آب خام به تاسیسات حفار شرقی اشاره کرد و گفت:علاوه بر احداث 200 متر خط لوله برای انتقال آب خام ، 10 دستگاه پمپاژ تاسیسات حفارشرقی وارد مدار شد که باعث پایداری آب شبکه آب روستایی شده است.
وی اضافه کرد: یک هزار متر از خط 12 کیلومتری خط آبرسانی حفارشرقی اصلاح شد و مشکل افت فشار روستاهای حفار شرقی ، معمره صنگور، منیج و شلحه برطرف شد.
به گزارش ایرنا پنج هزار و 700 خانوار روستایی مشترک در 47 روستای زیرپوشش اداره امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر قرار دارند.
فرسودگی شبکه آبرسانی و عمر بالای تاسیسات آبرسانی روستاهای خرمشهر از مشکلات آب و فاضلاب روستایی است.
7100/3015/ 6037
خبرنگار : کمیله حجازی ** تنظیم: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.