جعفر ربیهاوی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از تشدید پایش مراکز تهیه و فروش مواد غذایی در ماه مبارک رمضان بوسیله 27 گروه تک، 2 و سه نفره در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد.
وی بااشاره به تحت پوشش بودن هفت هزار و 138 واحد صنفی در جنوب خوزستان اظهار داشت:بیش از یک هزار و 500 واحد صنفی مورد پایش قرار گرفته که 289 اخطار بهداشتی صادر شد و 13 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 2 واحد که در مهلت قانونی اقدام به رفع نواقص نکرده بود پلمپ شد.
ربیهاوی گفت:تیم های پایش دانشکده علوم پزشکی آبادان به دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی مجهز هستند کنترل کیفی روغن های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دستهای کارگران را مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی بیان داشت:در طرح تشدید بازرسی ماه مبارک رمضان تمام صنوف و اماکن عمومی با الویت مراکز حساس از قبیل آش و حلیم‌فروشی، قنادی و زولبیا و بامیه‌پزی، مساجد، اماکن متبرکه و حسینیه‌ها بعنوان گروه هدف تعیین شده است.
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:سامانه 190پیگیری شکایات و گزارشات تخلفات بهداشتی به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش های مردمی است.
شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان استفاده می کنند.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.