مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از بومی سازی پمپ های فرآیندی چند مرحله‌ای (BB3 ) با حمایت این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بیژن عالی پور اظهار داشت: پروژه بومی سازی پمپ ­های گریز از مرکز چند مرحله ­ای(BB3) در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از ساخت داخل،  به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی گفت: این پروژه مطابق با استانداردهای معتبر جهانی برای نخستین بار در کشور و با همکاری مشترک کارشناسان منتخب شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های داخلی انجام شد.

عالی پور افزود: تمام مراحل تدوین دانش فنی، طراحی، ریخته گری و ساخت این نوع پمپ در داخل کشور صورت گرفته و نمونه ساخته شده تمامی آزمایشات عملکردی را با موفقیت طی کرده است که عملکرد و راندمان آن مطابق با استاندارد  API 610 می باشد.

وی تصریح کرد: نمونه ساخته شده از این نوع پمپ از نظر دقت طراحی و ساخت، قابل رقابت با محصولات شرکت‌های بزرگ پمپ‌سازی خارج از کشور می باشد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطر نشان کرد: با توجه به این که ساخت این پمپ‌ها نخستین تجربه طراحی در کشور به حساب می آید، طراحی، تدوین دانش فنی و فعالیت های فنی مهندسی پروژه از پیچیدگی های خاصی برخوردار بود که تحت نظارت دقیق و هوشمندانه سرپرستان و کارشناسان این شرکت با موفقیت محقق شد.

وی اظهار داشت: پمپ ­های گریز از مرکز چند مرحله­ ای (BB3 ) کاربری فراوانی در واحدهای نفت و گاز دارند و با بومی سازی آنها ضمن جلوگیری از خروج ارز، موجب ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع داخلی خواهد شد.

عالی پور با تقدیر از همه دست اندرکاران این پروژه، اظهار امیدواری کرد این موفقیت ها و اقدامات بدیع و نوآورانه در راستای تولید صیانتی و حمایت از صنایع داخلی، استمرار داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.