به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نخستین نشست این کارگروه بیان کرد: وقوع آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق در خوزستان ، با داشتن مردمی مومن و پایبند به دین اسلام، زیبنده نیست و چنانچه به این آسیب‌ها توجه نشود شاهد گسترش جرائم در استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: کمک به امر پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همه نهادهای دولتی و غیردولتی است چراکه نفع و ضرر ناشی از این وظیفه و یا غفلت از آن به همه مردم می‌رسد.
امانت بهبهانی گفت: همه ما سرباز نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید به دنبال کاهش معضلات اجتماع خود و توسعه همه جانبه کشور باشیم.
وی با اشاره به آمار طلاق در سال‌های 94 و 95 تصریح کرد: رشد طلاق توافقی زنگ خطری برای همه خانواده‌هاست.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان افزود: اگرچه اغلب کارشناسان در نگاه اول عامل طلاق را مشکلات اقتصادی عنوان می‌کنند آمار زوج‌های مرفه که از یکدیگر جدا شده‌اند این فرضیه را مخدوش می‌کند و نشان می‌دهد که عوامل متعدد دیگری در افزایش این آسیب اجتماعی نقش دارند.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون از سوی دستگاههای مختلف اقدام های موثری صورت گرفته است و تشکیل این کارگروه به منزله نفی عملکرد سایر دستگاه‌ها و یا موازی‌کاری نیست بلکه باتوجه به نقش دستگاه قضایی در مدیریت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی این کارگروه با کمیته‌های متعدد و عضویت همه سازمان‌ها و اداره های استان در دستور کار قرار گرفته است.
امانت بهبهانی گفت: در گام اول، اقدام های این کارگروه در پنج منطقه آسیب‌دیده کلانشهر اهواز اجرایی می‌شود و تجربیات موفق به سایر شهرستان‌ها انتقال می‌یابد.
کارگروه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان خوزستان مشتمل بر کمیته‌های فرهنگی، قضایی، امنیتی، بهداشت، آموزش، اشتغال، عمرانی، تبلیغات ، بازرسی و کمیته پشتیبانی و تدارکات می‌باشد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.