غلامرضا شریعتی سه شنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا،با اشاره به دیدار خود با حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد وزیر دادگستری آزادسازی یک هزار و 500 میلیارد ریال از دارایی های گروه ملی را به صورت ویژه پیگیری کند تا با این اعتبار بدهی های این شرکت تسویه شود.
وی افزود: در زمان واگذاری شرکت گروه ملی به بانک ملی توافق شده بود از اعتباری که در حساب های مسدود شده شرکت وجود دارد و در اختیار قوه قضائیه است، مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال آزادسازی شده و در اختیار بانک ملی قرار گیرد.
شریعتی اضافه کرد: بانک ملی نیز متعهد شده بود این مبلغ را به طور کامل به گروه ملی بپردازد تا هم به عنوان سرمایه درگردش و هم برای مطالبات مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این مبلغ تا کنون در اختیار بانک ملی قرار نگرفته، اظهار کرد: وزیر دادگستری برای پیگیری این پرونده از طریق قوه قضائیه و تسریع در پرداخت اعتبار، قول مساعد داده است.
بر اساس این گزارش، ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که در شرق اهواز قرار دارد.
این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد و در پی مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است. بلاتکلیفی این شرکت موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تا کنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند.
شرکت گروه ملی فولاد اسفند ماه پارسال به بانک ملی واگذار شد.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.