محمد تقی زاده سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح باسوادی اولیای دانش آموزان، بیان کرد: برابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اولیا یکی از ارکان تعلیم و تربیت رسمی محسوب می­شوند، بررسی­ها نشان می­دهد که سطح سواد اولیا نقش موثری در میزان مشارکت آنها در فعالیت­های مدرسه و پیشرفت تحصیلی و تربیتی فرزندان دارد.
وی از اجرای طرح باسواد کردن اولیاء بی‌سواد با سن زیر 50 سال دانش‌آموزان، به عنوان یک اولویت کاری سواد آموزی در سال جاری خبر داد و گفت: برای اجرای موفق این طرح، به همکاری تنگاتنگ مدیران و معاونان مدارس، معلمان و آموزش دهنگان سواد آموزی و فرهنگیان بازنشسته نیاز است.
وی افزود: دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز می­توانند در اجرای موفقیت آمیز این طرح، اولیای زیر 50 سال خود را با سواد نمایند و در این طرح مشارکت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش با اعلام این که قریب به 20 هزار نفر از والدین بی­سواد در مدارس استان تاکنون شناسایی شده، خواستار جذب و آموزش اولیاء بی­سواد دانش آموزان با همکاری مدیران مدارس وآموزش دهندگان شد.
تقی زاده همچنین گفت: یکی از مهم­ترین و تاثیر گذارترین گروه­هایی را که به دلایل مختلف، فرصت حضور در مدرسه را از دست داده­اند رد گروه سنی 10 تا 20 ساله هستند که کارِ شناسایی، جذب و آموزش این گروه از افراد نیز در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و در مجموع تعداد یک هزار و 959 نفر در این رده سنی نیز در سال گذشته جذب برنامه­های سوادآموزی استان شدند.
وی عنوان کرد: برگزاری کلاس های آی سی دی ال(آموزش کامپیوتر)، آموزش سواد از طریق تبلت، برگزاری مسابقات کتابخوانی، طرح خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، و آموزش اتباع خارجی، از دیگر برنامه‌های امسال سوادآموزی برای سوادآموزان دردوره های مختلف است.
طبق آماری که مرکز آمار ایران بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 اعلام کرد مجموع آمار بیسوادها( 6 سال به بالا) در خوزستان 630 هزار نفر است که 293 هزار از این تعداد بیسواد و کم سواد و در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند.
گروه هدف سواد آموزی، افراد بیسوادای است که در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند که از سال 90 تاکنون 220 هزار نفر باسواد شدند و تا دو سال آینده فهرست افراد بیسوادی که در آمار سال 90 اعلام شد به پایان می رسد.

/6002/7158
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.