بخشدار شهیون دزفول روز سه شنبه به ایرنا گفت:مراتع و جنگل های ارتفاعات سالند از عصر دیروز دچار آتش سوزی شده که هنوز هم ادامه دارد .
محمدحسن خجسته افزود:علت این آتش سوزی در دست بررسی است ولی احتمال می رود گرمای شدید علت این آتش سوزی باشد .
بخشدار شهیون گفت:در پی این آتش سوزی نیروهای بسیج بخش شهیون ،اداره منابع طبیعی و اهالی محل با استفاده از تانکرهای امور آب وفاضلاب روستایی و امور عشایر اقدام به مهار آتش سوزی کردند که آتش سوزی در مراتع مهار شده ولی آتش سوزی تک درخت های بلوط هنوز هم ادامه دارد .
وی افزود:در حال حاضر نیز نیروهای حاضر در حال خاموش کردن آتش هستند این درحالی است که اگر نیروهای اعزام شده بیشتر بودند آتش سوزی سریعتر خاموش می شد.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز گفت:در هفته گذشته 2 مورد آتش سوزی در جنگل های دزفول گزارش شد که یکی از آنها در زاویه حمودی و دیگری در جنگل های پارک ملی دز بود.
فرهاد قلی نژاد افزود:در این آتش سوزی ها که به علت آتش زدن کاه و کلش اتفاق افتاد سه هکتار از جنگل های پارک ملی دز در آتش سوخت.
وی با بیان اینکه آتش سوزی های صورت گرفته عمدی نبوده است گفت:با این وجود کشاورزانی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش گندم می کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند که تا کنون کشاورزان متخلف غرب منطقه به مراجع قضایی معرفی شدند و بقیه مناطق نیز در حال انجام است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.