بر اساس اعلام پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صید ماهی حلوا سفید درصیدگاههای خوزستان و بوشهر به مدت 45 روز ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بر اساس اعلام پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان،  صید ماهی حلوا سفید درصیدگاههای خوزستان و بوشهر به مدت 45 روز ممنوع اعلام شد.

بر این اساس، صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید ازروز سه شنبه 9 خرداد ماه ممنوع شد و هرگونه صید، حمل وجابجایی این گونه در آبهای استان خوزستان و استان بوشهر و تخلیه وجابجایی در کلیه بنادر ماهیگیری ازتاریخ 18 خرداد ماه 1396به مدت 45 روز ممنوع اعلام گردید.

خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان با اعلام این خبر، افزود: ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید به دلیل آغاز فصل تخم ریزی این گونه ماهی اتخاذ شده، تا از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر آبزیان خلیج فارس جلوگیری شود.

وی گفت: ازدیگر اهداف این ممنوعیت، جلوگیری از انقراض این گونه ماهی با ارزش و همچنین تضمین بهره برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال صیادان است و مالکان شناورهای صیادی موظف هستند در زمان ممنوعیت صید ، نسبت به تخلیه ادوات صید اقدام کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.