به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی اختری شامگاه یکشنبه در آئین گرامیداشت بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: امام امت با نگاه الهی و عمیق خود به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ، جهانی را متحول و قدرت های شیطانی غرب و شرق را به چالش و حقارت کشاند و امید را در دل مستضعفان و مظلومان جهان زنده کرد.
وی گفت: در زمانی که همه کشورهای جهان زیرسلطه دو ابرقدرت شرق و غرب بودند ، انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ه) با نفی سلطه ابرقدرت ها ، ایران اسلامی را در صحنه بین الملل به یک قدرت مستقل و متکی به ملت معرفی کرد و تمام قد در برابر توطئه ها و شرارت های آنان ایستاد و شیطان بزرگ امریکای جنایتکار را تحقیر کرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امام خمینی(ره) اسلام را با نفی جدایی دین از سیاست زنده کرد و به مسلمانان هویت داد افزود: امام با تمام وجود به مردم عشق می ورزید و با اتکا به خداوند ، ذره ای ذلت را در برابر قدرت های شیطانی نمی پذیرفت و همیشه یار و یاور مظلومان جهان بود.
حجت الاسلام اختری با بیان اینکه 50سال پیش مسلمانان و اسلام در معادلات جهانی به حساب نمی آمدند و امروز به برکت حرکت الهی و عمیق امام خمینی(ره) اسلام هر روز در جهان می درخشد و با وجود اسلام هراسی و توطئه های امریکایی صهیونیستی ، پیروان مکتب حیات بخش اسلام در اقصی نقاط جهان رو به فزونی است افزود: امروز هر ندایی که در گوشه و کنار جهان بلند می شود به تاسی از قیام امام خمینی(ره) در برابر سلطه گران و مقاومت ملت ایران در برابر افزون طلبی قدرت های ظالم جهانی است.
وی در ادامه به ذلت و خواری حکام سعودی در برابر امریکا و اهدا صدها میلیارد دلار برای حمایت از آنان پرداخت واظهار کرد: این اوج ذلت و درماندگی سعودی ها در برابر این ابرقدرت شیطانی است.
حجت الاسلام اختری به جنایات سعودی ها در کشتار مردم مظلوم یمن و سرکوب مردم بحرین توسط آل خلیفه و آل سعود اشاره کرد و آن را اوج درماندگی آنان در برابر ملت های حق طلب و آزاده یمن و بحرین توصیف کرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تعدی حاکمان ظالم بحرین به آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع دینی بحرین را اقدامی ضد حقوق بشر توصیف کرد و گفت: حاکمان بحرین از سرنوشت طاغوت در ایران درس بگیرند و بیش از این خود را در برابر افکار عمومی و تاریخ رسوا نکنند.
بنا به این گزارش پیش از سخنان حجت الاسلام اختری ، مردم متدین اهواز ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل ، در سوگ سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عزاداری کردند و یاد و خاطره آن یگانه دوران را گرامی داشتند.
بنا به اعلام ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در استان خوزستان ، در ایام سالروز ارتحال امام امت و گرامیداشت قیام خونین 15خرداد ، پنج هزار برنامه فرهنگی ، مذهبی و نمایشگاهی در استان تدارک دیده شده است.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.