به گزارش ایرنا به نقل از سایت فرمانداری اهواز، نبی الله خون میرزایی سرپرست این فرمانداری گفته است: هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در استان صحت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز را تایید کرده است.
وی افزود: صحت انتخابات شورای شهر اهواز، که به تایید هیات های اجرایی و بازرسی شهرستان رسیده بود، به تایید هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر اهواز نیز رسیده است.
فرمانداری اهواز همچنین اسامی 13 عضو اصلی و پنج عضو علی البدل شورای شهر اهواز را نیز دوباره در سایت خود منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد اما به دلیل اعتراض تعدادی از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به شمارش آرا و نحوه برگزاری انتخابات پیش از این 92 صندوق بازشماری شده بود که تخلفاتی در آنها مشاهده شد.
هیات اجرایی انتخابات شورای شهر اهواز، بعد از رسیدگی به اعتراض 229 نفر از نامزدها روز پنجشنبه، خواستار بازشماری 85 صندوق دیگر شد.
خالد لویمی عضو هیات اجرایی انتخابات شورای شهر اهواز، روز شنبه به ایرنا گفت: بازشماری 85 صندوق به عنوان مرحله نخست تلقی می شود و در صورت مشاهده تخلف در این صندوق ها، روند بازشماری ادامه خواهد یافت.
وی همچنین درباره تایید کلی انتخابات شورای شهر از سوی هیات اجرایی اظهار کرد: سامانه وزارت کشور در پایان رسیدگی به شکایات تنها 2 گزینه تایید یا ابطال انتخابات را تعریف کرده به همین دلیل هیات اجرایی ناچار شد انتخابات را به طور کلی تایید کند؛ البته برای رفع مسائل پیش آمده (با هماهنگی هیات نظارت) یک نظریه تهیه و به هیات نظارت ارائه شده است.
خادمی نماینده ایذه، ساعدی نماینده دشت آزادگان و مختار نماینده آبادان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در خوزستان بودند.
اعضای هیات نظارت هنوز نحوه تایید این انتخابات را توضیح نداده است.
7151/6068
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.