خالد لویمی شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هیات اجرایی انتخابات شورای شهر اهواز این تصمیم را در جلسه پنجشنبه 11 خرداد و پیرو اعتراض 229 نفر از نامزدها،گرفت.
وی افزود: در این روز، که روز پایان رسیدگی به اعتراضات نامزدها بوده، بازشماری 212 صندوق باقیمانده به صورت مفصل بررسی و کارشناسی شد و در نهایت مقرر شد از هر کدام از شعب اخذ رای سه صندوق (در مجموع 85 صندوق) بازشماری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با اشاره به روند طولانی بازشماری صندوق ها اظهار کرد: بازشماری 85 صندوق به عنوان مرحله نخست تلقی می شود و در صورت مشاهده تخلف در این صندوق ها، روند بازشماری ادامه خواهد یافت.
وی اضافه کرد: همه اعضای هیات اجرایی و فرماندار اهواز این صورتجلسه را امضا و آن را به هیات نظارت تحویل دادند تا نظر خود را در این باره اعلام کند.
لویمی همچنین گفت: سامانه وزارت کشور در پایان رسیدگی به شکایات تنها 2 گزینه تایید یا ابطال انتخابات را تعریف کرده به همین دلیل هیات اجرایی ناچار شد انتخابات را به طور کلی تایید کند؛ البته برای رفع مسائل پیش آمده (با هماهنگی هیات نظارت) یک نظریه تهیه و به هیات نظارت ارائه شد.
سایت فرمانداری اهواز نیز به نقل از خون میرزایی سرپرست فرمانداری اهواز اعلام کرد:اعتراضات در مهلت قانونی مورد بررسی هیات های اجرایی و نظارت قرار گرفته و صحت کلی پنجمین دوره انتخابات‌ شورای اسلامی شهر اهواز تایید شده است.
سرپرست فرمانداری اهواز افزود: به تشخیص هیات اجرایی، تعدادی از صندوق ها بر اساس اعتراض نامزدها، برای صدور مجوز بازشماری به هیات عالی نظارت انتخابات خوزستان اعلام شده و منتظر نظر این هیات برای بازشماری هستیم.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد.
نتایج انتخابات شورای شهر اهواز چهارم خرداد اعلام شد و نامزدها 2 روز وقت داشتند که اعتراض خود را ارائه دهند. پنج روز نیز مهلت رسیدگی به اعتراضات پیش بینی شده بود.
در این دوره از انتخابات 601 نفر در اهواز نامزد شورای شهر شده بودند. تعدادی از نامزدها نسبت به شمارش آرا و نحوه برگزاری انتخابات معترض شده اند. در پی اعتراض تعدادی از نامزدها 92 صندوق بازشماری شده است.
شورای شهر اهواز 13 عضو دارد.

7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.