دکتر مصطفی کنارکوهی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود نزدیک شدن به فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو، تاکنون هیچ موردی از این بیماری در خوزستان مشاهده نشده و در کشتارگاه ها و دامداری ها نیز مورد مشکوکی وجود نداشته است.
وی افزود: عملیات پیشگیری با سمپاشی دام ها و مناطق حساس با شدت ادامه دارد و در هیچ کارگروه اقتصادی در خوزستان به دلیل احتمال بروز این بیماری و یا هیچ دلیل دیگری ورود گوشت قرمز به اهواز ممنوع نشده است.
کنار کوهی ادامه داد: گوشت قرمز با ضوابط بهداشتی و مهر دامپزشکی مورد تائید اداره دامپزشکی است و مردم دغدغه ای نداشته باشند.
در چند روز اخیر خبری مبنی بر اینکه ورود گوشت قرمز به اهواز به دلیل بیماری تب کریمه کنگو ممنوع شده در برخی سایت ها منتشر شده بود.
تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو ، یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌است که ازطریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
شروع علائم ناگهانی حدود یک تا هفت روزطول می کشد و بیمار دچار سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی (به ویژه در پشت و پاها)، گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، ترس از نور (حساسیت به نور) می‌گردد.
ممکن است حالت تهوع، استفراغ بدون ارتباط با غذاخوردن و گلودرد و احتقان ملتحمه در اوایل بیماری وجود داشته باشد که گاهی با اسهال و درد شکم و کاهش اشتها همراه می‌شود. تورم و قرمزی صورت، گردن و قفسه سینه نیز شایع هستند.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.