به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه روز پنجشنبه در مراسم نمادین امضای این تفاهم نامه در سالن اجتماعات سد و نیروگاه کرخه گفت:تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند آشتی صنعت و دانشگاه و تعامل بیشتر این دو مجموعه است.
محمدرضا یزدانی پور بیان کرد:اقتصاد مقاومتی یک حوزه عملی است و یکی از شاخص های آن تعامل دوسویه صنعت و دانشگاهها است.
وی افزود:وجود سدهای کرخه ، دز و شبکه آبیاری ناحیه شمال که از بهترین شبکه های آبیاری کشور است یکی از مهمترین امتیازها در منطقه به شمار می رود.
یزدانی گفت:علاوه بر تولید انرژق،مقابله با سیلاب و آبیاری اراضی کشاورزی از صنعت سد سازی باید تولید نیروی انسانی کارآمد و توانمند شود.
وی اضافه کرد:در این راستا دانشگاهها و جامعه علمی می توانند نقش مهم ایفا کرده و به ساماندهی امور کمک کنند.
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت:این تفاهم نامه گام مهمی در سطح شمال خوزستان در راستای ایجاد رابطه علمی میق بین صنعت و دانشگاه و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان هم در این جلسه گفت:اقتصاد دانش بنیان یکی از مهمترین موضوع های مورد نیاز جامعه است که هم بخش دولتی،صنعت و دانشگاهی در آن سهیم هستند.
مهرداد حیدری افزود:تولید فناوری و تولید در صنعت با چنین برنامه هایی تقویت و توسعه پیدا می کند.
وی بیان کرد:سازمان آب و برق خوزستان در سالهای 93 تا 95 حدود 45 میلیارد ریال برای پژوهش هزینه کرد که این مبلغ در این مدت حدود هفت برابر سال های قبل از آن بود.
حیدری گفت:طی سال های اخیر روند ایجاد رابطه علمی با دانشگاهها در سازمان آب و برق به خوبی انجام شده است و این پل ارتباطی به نتایج مطلوب علمی و صنعتی خواهد رسید.
وی در بخش دیگری با اشاره به لزوم بازدیدهای علمی دانشجویان از شرکت های وابسته به سازمان آب و برق افزود:بازدیدهای علمی دانشجویان از سدها و سایر شرکت های سازمان آب و برق به پژوهش های صنعتی کمک شایان می کند و سازمان آب و برق در این راستا آمادگی همکاری دارد.
در این جلسه مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی شهرهای شمال خوزستان به بیان نیازها و نحوه ارتباط بین صنعت و دانشگاه پرداختند.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.