به گزارش ایرنا ابراهیم طالقانی روز دوشنبه در آئین رونمایی از مته حفاری دندانه ای که در آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی خوزستان افزود: در کشور ما از علم، ثروت تولید نمی کنیم و خروجی های پژوهشی ما منجر به تولید ثروت نمی شود.
وی تاکید کرد: از حوزه پژوهش باید وارد تجارت شویم چیزی که در صنایع دفاعی کشور اتفاق افتاده ولی در صنعت کشور چنین چیزی شاهد نبودیم.
سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در ادامه با بیان اینکه هم اکنون سازنده تجهیزات دفاعی کشور هستیم و تحریم های نظامی به این روند شتاب بخشید، افزود: تبدیل علم و پژوهش به ثروت سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور می شود.
طالقانی با اشاره به اینکه تنها30 درصد یافته های علمی و پژوهشی در کشور تجاری شده است افزود: در کشورهای پیشرفته 100درصد یافته های علمی و پژوهشی تجاری و برند سازی شده و در صنایع به کار گرفته می شود.
وی گفت: خرید محصولات دانش بنیان ، فناورانه و تجاری سازی آن تنها راه حرکت شتابنده به سوی اقتصاد مقاومتی و افزایش ثروت ملی است.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کشور نیز در این آئین با بیان اینکه ما می توانیم با خودباوری و تکیه بر اقتصاد دانش بنیان بسیاری از فناوری های پیشرفته را در کشور بسازیم افزود: ساخت مته حفاری دندانه ای و بومی سازی دانش آن نتیجه خودباوری جوانان صنعتگر و پژوهشگر است.
سید حمیدرضا طیبی با بیان از برجام دفاع دفاع می کنیم افزود: شرکت های خارجی باید متعهد و ملزم به انتقال فناوری و دانش فنی به کشور باشند.
وی گفت: پروژه های سرمایه گذاری خارجی باید با مشارکت شرکت های ایرانی باشد تا صاحب فناوری و دانش فنی شویم.
بنا به این گزارش ، فرایند پژوهش و ساخت مته حفاری دندانه ای توسط صنعتگران و پژوهشگران جوان جهاد دانشگاهی خوزستان در مدت پنج سال به سرانجام رسیده و ساخت این کالا که همه مراحل آزمایش میدانی را با موفقیت پشت سر گذاشته 800میلیون ریال هزینه داشته است.
مته حفاری دندانه ای جزو 10قلم کالای راهبردی صنعت نفت و حفاری کشور است که تاکنون از کشورهای اروپایی و امریکا وارد می شده است.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.