به گزارش ایرنا نشست های شورای آموزش و پرورش همواره محل چانه زنی مدیران برای تامین سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری است ، رقمی ناچیز که پرداخت آن نیز برای شهرستانی چون دزفول با 365 واحد آموزشی و 74 هزار دانش آموز مشکلی از مدارس این شهرستان حل نمی کند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول در خصوص پرداخت سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری گفت:در سال 95 مبلغ 600 میلیون ریال از کل عوارض شهرداری عاید آموزش و پرورش این شهرستان شده است که این مبلغ برای تعمیر سرویس بهداشتی و کمبودهای ساختمان مدارس هزینه شد.
عبدالمحمد جرجانی افزود:در این خصوص پیگیری های فراوانی از سوی آموزش و پرورش دزفول صورت گرفت و تیم ویژه ای به سرپرستی معاونت پشتیبانی پیگیر امور بود زیرا مبلغ واریز شده در مقابل 365 مدرسه و 74 هزار دانش آموز شهرستان دزفول بسیار ناچیز است .
وی گفت:سهم پنج درصد آموزش و پرورش از عوارض شهرداری باید از محل تفکیک،پذیره نویسی و صدور پروانه ساخت تامین شود در حالی که هر بار که صحبت از پرداخت این سهم می شود شهرداری دزفول نبود پروانه ساخت را مطرح می کند و از سویی شهردار نیز در نشست هایی که دعوت می شود حضور نمی یابد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود:طبق دستور اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اگر پیگیر عوارض شهرداری نباشیم آموزش و پرورش دزفول باید به دیوان محاسبات پاسخگو باشد لذا آخرین فرصت به شهرداری دزفول اعلام می شود تا نسبت به پرداخت سهم آموزش و پرورش اقدام کند در غیراین صورت از طریق دیوان محاسبات اقدام خواهد شد.
امیر عیسی زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در این خصوص گفت:با شهرداری تعارفی در این خصوص وجود ندارد زیرا باید در راستای تقویت و اعتلای آموزش و پرورش و ترویج فرهنگ آموزش گام برداشت و این امر جز با همکاری سایر دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش در دزفول گفت:مدارس شهرستان دزفول در شان دانش آموزان نیست و در برخی مدارس حتی وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز فراهم نیست و برخی مدارس حاشیه شهر نیز مخروبه است که این کمبودها بیانگر نیاز شدید آموزش و پرورش به سهم پنج درصدی از عوارض شهرداری است .
عیسی زاده ابراز امیدواری کرد با شروع بکار اعضای شورای جدید شهر دزفول تاکید بیشتری بر وضعیت آموزش و پرورش شود و توسعه امکانات آموزشی در دستور کار باشد و شاهد حضور پررنگ شورای جدید در اعتلای فرهنگ آموزش و پرورش باشیم.
محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز در این خصوص گفت:سازمان شهرداری های کشور و استانداری خوزستان در نامه های جداگانه ای دستور پرداخت پنج درصد از عوارض شهرداری را به آموزش و پرورش داده اند که این مبالغ مستقیما به حساب های ارائه شده واریز می شود و چیزی به دست شهرداری ها نمی رسد.
وی افزود:این عوارض از محل تفکیک،پذیره نویسی و نوسازی باید تامین شود که طبق آن در سال 95 در چندین مرحله مختلف بیش از 680 میلیون ریال به حساب آموزش و پرورش واریز شده است در حالی که آموزش و پرورش دزفول ادعا دارد تنها 600 میلیون ریال از محل عوارض شهرداری واریز شده است.
وی خواستار پیگیری آموزش وپرورش برای ابهام در اختلاف این مبالغ شد .
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز خواستار ارسال فیش های پرداختی به آموزش و پرورش دزفول شد تا در این خصوص از طریق استان پیگیری شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.