به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت 4 خرداد روز مقاومت و پایداری -روز دزفول در مصلای امام علی(ع)این شهر افزود:امروز برای کشور،استان و شهر قهرمان دزفول روز بزرگی است که بیانگر گنج و سرمایه ایثار ،مقاومت وپایداری است.
وی افزود:مردم دزفول در دفاع مقدس با تمام قامت در مقابل دشمن ایستاد و همه اقشار دلیرانه در برابر دشمن ایستادگر کردند.
وی به بیان رشادت های مردم دزفول در طول جنگ تحمیلی پرداخت و گفت:شیرزنان وشیر مردان دزفولی جوانان خود را به جبهه فرستادند و در پشت جبهه نیز زنان شجاع دزفولی با ارسال امکانات به جبهه در مقابل دشمن ایستادند و هر بار که خانه ای توسط دشمن بعثی تخریب می شد با دستور آیت اله قاضی امام جمعه فقید دزفول سریعا بازسازی می شد.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه آئین اقامه نمازجمعه دزفول در جنگ حتی یک بار هم لغو نشد گفت:در مواردی برخی خانه های دزفول تا سه بار نیز تخریب و بازسازی شدند اما مردم دزفول شهر را تخلیه نکردند.
وی اضافه کرد:در حالی که دشمن قصد داشت شهر را برای تضعیف رزمندگان خالی کند مردم با استقرار در زیرزمین خانه ها و حاشیه شهر ، دزفول را خالی نکردند و 176 موشک،2500 گلوله توپ و هزاران راکت هواپیما نیز نتوانست دشمن را به هدف خود برساند.
امام جمعه دزفول دفاع مقدس رایک گنج بی پایان دانست که نباید به فراموشی سپرده شود و افزود:اکنون نیز دشمن با قرداد 110 میلیاردی تسهیلات نظامی آمریکا با عربستان،جنایات آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم در بحرین و حملات به مردم یمن میخواهد مقاومت مسلمانان را بی اثر کند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد:برخی افراد در داخل کشور با دشمن همکلام شدند ولی باید بدانند مردم دانا هرگز دست از انقلاب و سرمایه هایشان برنمی دارند.
وی با بیان اینکه امروز برای ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن باید مراقب ارزش ها و ایمان جوانان و کودکانمان باشیم گفت:باید مراقب باشیم تا دست های پنهانی که فرهنگ جوانان و نوجوانان ما را هدف گرفته اند کوتاه کنیم.
وی گفت:دزفول سرداران بسیار و هفت فرمانده لشکر در دفاع مقدس تقدیم کرد که امیدواریم بتوانیم فرهنگ شهادت و ایثار را نسل به نسل منتقل کنیم.
اجرای سرود ،شعر و کلیپ از دیگر بخش های این آئین بود .
حضور رزمندگان دفاع مقدس،جانبازان و خانواده های شهدا در این آئین پرشور بود.
سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی از جمله میهمانان این مراسم بودند.
چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.