به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد علیپور روز پنجشنبه در آئین افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس دزفول به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول افزود:ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس الگویی ماندگار برای نسل آینده است که باید این امانت را به درستی جمع آوری ، مستندسازی و منتقل کرد.
وی از مردم دزفول که دلاورانه زیر بمباران موشکی ، هوایی و توپخانه ای دشمن ایستادگی کردند خواست آثار ، اسناد و خاطرات خود را از آن دوران در اختیار مرکز فرهنگی دفاع مقدس قرار دهند تا برای حفظ و نگهداری این آثار و انتقال به نسل آینده ، مستند سازی شوند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ، آثار دفاع مقدس را گنجینه ای بیکران دانست و گفت: امروز دزفول باید آنچه را که از گذشته داشته برای حفظ و انتقال آنها به آیندگان به ودیعه بگذارد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این راستا آمادگی دارد تا آثار و اسناد مقاومت مردم دزفول را مستندسازی کند.
سردار علیپور از دزفول به عنوان نامی آشنا در مقاومت ، ایثار ، پشتیبانی از رزمندگان و ایستادگی در برابر دشمن نام برد و گفت: مردم دزفول چه در دوران انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی و چه امروز که دشمن برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) وارد عمل شده در صحنه حضور داشته و دارند.
وی گفت: ملت بزرگ ایران فرهنگ ایثار و شهادت را از کربلا آموخت ، امروز شاهد یک حرکت نو و جدید برای بازگشت انسانیت به جهان هستیم که سرمنشا و کانون این حرکت و جوشش ایران اسلامی است که فرهنگ آن در دزفول و جبهه های نبرد شکل گرفت.
به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس چهارم خرداد به نام روز دزفول نامگذاری شده است.
دزفول در دوران دفاع مقدس مورد اصابت 176 موشک،2 هزار و 500 گلوله توپ و بیش از 400 حمله هوایی قرار گرفت و در این راه 2 هزار و 600 شهید تقدیم کرده است.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.