به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز چهارشنبه در آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شمال استان خوزستان در محل تیپ 292 زرهی شهید آزادی دزفول: 4 خرداد فرصتی برای تبیین مقاومت و ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است.
وی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد سالروز عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر اظهار داشت: ملت ایران با گرامیداشت سوم و چهارم خرداد بار دیگر با آرمان های بلند شهدا تجدید میثاق می کند.
امام جمعه دزفول در ادامه بیان داشت:دشمن که نتوانسته از طریق نظامی علیه ایران اسلامی وارد عمل شود در پی تغییر رفتار ماست لذا باید هوشیار باشیم.
حجت الاسلام قاضی گفت: هیچ ابرقدرتی نخواهد توانست ملت بزرگ ایران را از اهداف و آرمان های خود بازدارد.
فرمانده تیپ 292 زرهی شهید غلامرضا آزادی دزفول نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت:حماسه ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس نمایشگر ظرفیت های عظیم انسانی سرزمین الهی ایران است.
سرهنگ بابک جلالی دفاع مقدس را الگوی همیشگی ملت های مسلمان دانست و گفت:دفاع مقدس ، ایستادگی و مقاومت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی الگوی موفق برای همه ملت های اسلامی است.
فرمانده تیپ 292 زرهی دزفول با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر قهرمان و نیز چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول افزود: چهارم خرداد نماد مردمی است که ایستادگی و مقاومت آنها در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن را به زانو در آورد.
به گزارش ایرنا در این آئین که جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی شمال استان خوزستان حضور داشتند از خانواده معظم شهدا ، آزاده و جانباز تجلیل به عمل آمد.
به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس چهارم خرداد روز دزفول نامگذاری شده است.
شهر دزفول در هشت جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دور برد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت، هواپیماهای دشمن 489 بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنجهزار و 821 گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.
در این هشت سال 19 هزار و 500 واحد مسکونی ، تجاری ، آموزشی و مذهبی بین 20 تا 100 درصد در دزفول خسارت دید.
مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید ، 400 جانباز ، 452 آزاده و 147 جاویدالاثر تقدیم کردند.
به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد.
چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.