به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در این پیام ها فرا رسیدن سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت و چهارم خرداد روز ملی مقاومت و پایداری را که به نام روز دزفول در تقویم کشور ثبت ملی شده، یاد و خاطره رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان و مردم مقاوم دزفول گرامی داشت.
وی در پیام خود به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر آورده است: ملت سرافراز و آگاه ایران اسلامی در طول تاریخ خود هیچ گاه ذلت و تجاوز را نپذیرفته و همواره منادی صلح، ثبات ، آرامش و دوستی بوده، ولی هرگاه مورد تهاجم یا تعدی بیگانه قرار گرفته با پاسخ کوبنده و دندان شکن آنها را غافلگیر کرده است.
شریعتی افزود: حماسه ی بی بدیل و سرشار از عطر جاودانگی سوم خرداد که تجلی آرمان خواهی و دفاع از ارزش های متعالی و مقدس این زاد بوم کهن است را گرامی می داریم و یاد مردان میدان های نور و نبرد در عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر عزیز و قهرمان شد را به نیکی و شایستگی به ارادت برمی آئیم چرا که انسان خردمند ایرانی در پاسداری از حریم شکوهمند وطن تا پای جان می ایستد و ایثار و استقامت را معنایی دگر می بخشد.
استاندار خوزستان افزوده است: سوم خرداد به ایران جانی دوباره داد و شکوه و تجلی فداکاری و مقاومت را در پرتو کلام شور آفرین و حکیمانه ی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و میدان داری رزمندگان جان بر کف، صورت و سیرتی دگر داد.
استاندار خوزستان همچنین در پیام دیگری با گرامیداشت روز چهارم خرداد روز ملی مقاومت و پایداری که به نام روز دزفول در تقویم کشور ثبت شده آورده است: چهارم خرداد گرامیداشت جان های جاودان و فواره های تابناک خون هایی ست که عزت و سرافرازی و مقاومت را به همراه آورد.
وی افزوده است: مقاومت بی بدیل مردم عزتمند و غیور دزفول در این روز که از زمین و آسمان شعله می بارید و جوی خون جاری می شد تصاویری حزن انگیز و در عین حال شکوهمند می آفرید که اگر این صبر و مقاومت از جان ناگهان آن غیور مردان و شیرزنان بر نمی خاست مقاومت و ایثار معنا نمی یافت.
شریعتی در این پیام آورده است:یاد و خاطره ی همه ی کسانی که در هراس بمب و آتش و خون راه سپید رهایی را در مقاومت و فداکاری دیدند گرامی می دارم و عزت و سربلندی اکنون این دیار و اقلیم تاریخ ساز و فرهنگ پرور را مرهون آن همه ایثار و جانبازی می دانم.
وی پیام خود را اینگونه به پایان رسانده است: درود بیکران بر همه ی کسانی که جان نازنین را بر بال های سپید مرگ برای سرافرازی ایران اسلامی عزیز به ودیعت نهادند.
عملیات بیت‌المقدس یا الی بیت‌المقدس یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در دوران دفاع مقدس، در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز 'یا علی ابن ابی‌طالب(ع)' در محور اهواز - خرمشهر- دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزاد سازی خرمشهر آغاز و به مدت سه هفته ادامه داشت و سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۱ نیروهای ایرانی خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی به اشغال ارتش عراق در آمده بود آزاد کردند.در این عملیات بیش از ۱۹ هزار سرباز عراقی به اسارت نیروهای ایرانی در آمدند و مقادیر قابل توجهی مهمات و ادوات رزمی به غنیمت گرفته شد.
مردم دزفول نیز در هشت سال دفاع مقدس 2 هزار و 600 شهید تقدیم کردند.دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت 170 فروند موشک دور برد ،2 هزار و 500 گلوله توپ و 331 راکت هواپیما قرار گرفت.تعداد جانبازان دزفول چهار هزار نفراست که از این تعداد 800 نفر جانباز موشکی ،700 نفر جانباز اعصاب و روان،350 نفر جانباز شیمیایی،20 نفر جانباز قطع نخاع و 150 نفر جانباز قطع عضو هستند.
پایداری مردم دزفول سبب شد تا به پاس مقاومت دلیرانه مردم این شهرستان در برابر حمله های رژِیم بعث، در چهارم خرداد 1366 هجری خورشیدی، به عنوان شهر نمونه مقاومت انتخاب و لوح زرینی به این شهرستان اعطا شود و از سال 1390 نیز در تقویم رسمی کشور این روز با عنوان روز مقاومت و پایداری لقب گیرد تا همواره رشادت ها و دلاوری مردم این سرزمین در طول هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شود.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.