به گزارش ایرنا آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود:مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز باید به رئیس جمهوری منتخب برای کمک به عمل به وعده هایش او را همراهی کنند تا کشور در مسیر توسعه و مردم سالاری دینی با سرعت بیشتری حرکت کند.
وی انتخابات در جمهوری اسلامی را رقابت در درون نظام و خانواده انقلاب توصیف کرد و افزود: هرچه حضور مردم در این همایش سیاسی ملی بالاتر باشد به همان نسبت عزت و اقتدار ایران اسلامی افزایش می یابد.
وی بیان کرد: هرکس رئیس جمهوری شود باید خادم مردم ، مخالف خوی استکباری آمریکا و پیرو ولی فقیه باشد و در همه حال در خدمت اعتلا و پیشرفت کشور اسلامی باشد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ، شورای نگهبان در نهایت صلاحیت 6نامزد را تائید کرد که با انصراف 2 نفر به چهار نفر رسید و چنانچه هر یک از این چهار نامزد رئیس جمهوری شوند رئیس جمهوری قانونی است و برای همه محترم است.
وی گفت:هرکس رای بیاورد و رئیس جمهوری شود و ولی فقیه حکم آن را تنفیذ کند رئیس جمهوری قانونی کشور است و همه باید به وی احترام بگذارند.
خطیب جمعه موقت اهواز با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات 29اردیبهشت که زمینه حضور حماسی توام با آرامش و امنیت را فراهم کرده و آبروداری کردند اظهار کرد: اجر و پاداش همه این تلاش ها نزد خداوند محفوظ خواهد بود.
حسن زاده از رئیس جمهوری منتخب خواست در چهار سال دوره خدمتگزاری ، مبارزه با فساد را بدون در نظرگرفتن گرایش های سیاسی در اولویت قرار دهد و با تبعیض مبارزه کند و برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به صورت جدی وارد عمل شود.
امام جمعه موقت اهواز از آحاد مردم به خصوص نامزدهایی که موفق به جلب آرا مردم نمی شوند خواست در درجه اول به قانون و فصل الخطاب بودن قانون احترام بگذارند و به هیج وجه در صدد مقابله با قانون همچون فتنه 88 نباشند و کشور را با تنش و خسارت مواجه نکنند.
وی گفت: به لطف و مدد الهی و به برکت رهبری انقلاب اسلامی و هشیاری مردم امروز بهترین نظم و قانون گرایی را در انتخابات داریم و باید خداوند را به واسطه این نعمت شکرگزار باشیم.

*مهم نیست به چه کسی رای می دهید مهم حضور حماسی است
امام جمعه موقت اهواز با تببین برخی مسائل مربوط به انتخابات و با استناد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که مهم نیست به چه کسی رای می دهید بلکه حضور و مشارکت حداکثری مردم مهم است گفت:همه نگاه های دوستان و دشمنان به میزان مشارکت مردم است چون پشتوانه مردمی است که کشور را مصونیت می بخشد و ایران عزیز را در چشم جهانیان بزرگ جلوه خواهد داد.
وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در اداره کشور امری طبیعی است و باید به اختلاف نظرها احترام گذاشت افزود: البته نباید این اختلاف سلیقه ها به دشمنی ها و بداخلاقی ها و عبور از خط قرمزها تبدیل شود.
وی با تصریح بر این مطلب که اختلافات کوبنده بد است و باید از مشروطیت درس گرفت افزود: چنین اختلافاتی موجب تضعیف کشور و نظام اسلامی می شود؛ چیزی که امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده اند.

*اول خرداد 1359آغار محاصره اقتصادی امریکا علیه ایران
امام جمعه موقت اهواز به اول خرداد 1359 آغاز محاصره اقتصادی امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت:قطع رابطه آمریکا با ایران انصافا برکات زیادی برای کشور داشت و منافع آن بیشتر از ضررهای آن بود.
وی گفت: به فرمایش امام راحل ، اگر آمریکا یک کار درست کرده باشد همین قطع رابطه با ایران بود چون این رابطه یک رابطه گرگ و میش بود.

* ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و تزکیه نفس است
امام جمعه موقت اهواز ضمن دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معاصی گفت:ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی برای خودسازی ، تزکیه ، دعا و تقوا مداری است.
وی ماه شعبان المعظم را مقدمه ای برای ورود به شهرالله و ضیافت الهی بیان کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان درهای توبه باز است ، باید کینه ها و کدورت ها را شست و به پاکی و طهارت نفس پرداخت تا تقوا حاصل شود.
خطیب جمعه موقت اهواز به فضائل و خلق نیکوی پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: تمسک به خلق و خوی پیامبر (ص) در ماه مبارک رمضان فرصتی برای نزدیکی به آن بزرگوار است.
6065/6002/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده:محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.