سیاوش حسین پور جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود:تاکنون میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان سخت کوش خوزستان به رقم یک میلیون 160هزار تن رسیده که این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته 25درصد افزایش نشان می دهد.
وی ارزش این میزان گندم خریداری شده را 15هزار و 80 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تاکنون 9 هزار و 335میلیارد ریال به حساب کشاورزان خوزستانی واریز شده است و بقیه مطالبات کشاورزان نیز در نزدیکترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور اظهار کرد: خرید گندم به نرخ تضمینی بدون محدودیت زمانی و مکانی همچنان در سراسر استان ادامه دارد.
حسین پور ، افزایش تعداد مراکز خرید را یکی از دلایل افزایش خرید گندم دانست و گفت: در سال های گذشته کمبود مراکز خرید تضمینی گندم باعث ورود دلالان به این عرصه می‌شد که افزایش تعداد مراکز خرید سبب شد گندم به موقع و در کمترین زمان خریداری و مطالبات پرداخت شود.
وی گفت:تلاش شده بهترین و مرغوب ترین گندم تولیدی کشاورزان خریداری و در سیلوهای استان ذخیره سازی شود.
حسین پور گفت: همزمان با خرید تضمینی گندم ، 17هزار و 295تن دانه روغنی کلزا به نرخ تضمینی از کلزا کاران خوزستانی خریداری شده است.
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده در سال زراعی جاری یک میلیون و 700هزار تن گندم از سطح 480هزار هکتار از زمین های زیر کشت این محصول در خوزستان برداشت شود.
استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.
در این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.