واحد حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری موسسه کار و تأمین اجتماعی، اقدام به برگزاری یک کارگاه آموزشی یک‌روزه با موضوع بیمه بیکاری در سالن اجتماعات سازمان تأمین اجتماعی خوزستان نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کریم یاوری مدیرکل حمایت مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص این کارگاه آموزشی و وضعیت موجود، گفت: بر اساس گزارش مدیرعامل تأمین اجتماعی، پس از گذشت 12 سال برای اولین بار (منابع) بیمه بیکاری طی عملکرد سال‌های 93و94 از (مصارف) پیشی گرفت.

- بر اساس برنامه‌های تنظیمی گسترش دامنه پوشش بیمه بیکاری با رویکرد کاهش مدت ماندگاری مقرری‌بگیران در بیمه بیکاری و مقرری‌بگیری از طریق هدایت مقرری‌بگیران به اشتغال مجدد و توانمندسازی و ارتقا ء مهارت مقرری‌بگیران در دستور کار قرار دارد.

- اساس تشکیل جلسات کارگاه‌های آموزشی حسب دستور و تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت هم‌فکری، هم‌اندیشی، دانش‌افزائی و کارآمدی در جهت ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به جامعه هدف و خدمت بگیران و تولیدکنندگان، کارفرمایان و کارآفرینان و کارگران عزیز است.

- بیمه بیکاری به کارگران قبلاً شاغل که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند با داشتن حداقل یک سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه و حق بیمه بیکاری که 3 درصد است و از سوی کارفرمایان پرداخت می‌گردد و به کارگران مجرد حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه پرداخت می‌گردد. 

- حسب دستور تأکیدی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، واگذاری امور غیر حاکمیتی و تصدی‌گری با رعایت موارد قانونی و تشریفات اداری و طی فرآیند و مراحل نحوه چگونگی واگذاری پس از الکترونیکی شدن تمام فرایندها صرفاً در چهارچوب موازین و مقررات قانونی قابل‌ واگذاری به بخش خصوصی است.

- تشکیل کارگروه‌های مشترک فی‌مابین ستاد وزارت خانه، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و در استان‌ها و شهرستان‌های تابعه حسب دستور و تأکید وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حل فصل مشکلات کارگران و بنگاه‌های اقتصادی بسیار مؤثر و کارساز و گره‌گشا بوده است.

- مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سراسر کشور بدون هیچ‌گونه محدودیتی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی و در ارتقاء مهارت و حرفه‌ای که قبلاً در آن شاغل بوده‌اند با پرداخت هزینه آموزشی از منابع بیمه بیکاری معرفی می‌گردند.

- نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد: تعاون، اساس تشکیل و مصوبه دولت در خصوص کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها و نیز کارگروه ملی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام و با استقبال سایر وزاتخانه‌ها مواجه و در جهت رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی حائز اهمیت و قابل‌توجه بوده است.

- در طرح رونق تولید که در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها  طرح‌ها بررسی می‌گردد تاکنون از حدود 58 هزار ثبت‌نام انجام‌گرفته، حدود 33 هزار پرونده به بانک‌ها رفته و به حدود 17 هزار بنگاه اقتصادی تسهیلات پرداخت شده است.

- در بحث حمایت از مشاغل، توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی و همکاری و پیگیری مؤثر و حل‌وفصل مشکلات بنگاه‌ها به دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی جزو یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت خانه است.

همچنین با هم نگری و هم‌اندیشی با مدیران بنگاه‌های اقتصادی مشکلات طی سال‌های گذشته از ریزش نیروی انسانی و اخراج کارگران جلوگیری شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.