تعدادی از شهروندان دوستدار محیط زیست در روزهای اخیر در تماس با دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول نگرانی خود را در خصوص خشک شدن درختان بیمارستان و زایشگاه یازهرا که عمدتا درختان مرکبات می باشند اظهار داشته و خواستار اقدام دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای حفظ فضای سبز این بیمارستان شدند.
به گفته این افراد دوستدار محیط زیست، درختان و فضای سبز محوطه این بیمارستان در وضعیتی نامناسب رها شده و درختان آن در حال خشک شدن هستند.
مسئول پارک ها و فضای سبز شهرداری دزفول در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان پارک ها و فضای سبز دزفول رسیدگی به فضای سبز سطح شهر را بر عهده دارد و به مجموعه داخلی ادارات و سازمان ها ورود نمی کند.
سیدمحمد لطیفی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز ارگان ها بر عهده آنها می باشد گفت:با این وجود در صورت مشاهده و گزارشی از بی توجهی نسبت به فضای سبز ادارات و سازمان ها ،شهرداری ورود می کند و در صورت نیاز موضوع بررسی خواهد شد.
وی افزود:قطع و خشک کردن هر درخت در مجموعه شهری و یا محیط ادارات تنها با مجوز کمیسیون ماده 7 امکانپذیر است در غیر اینصورت تخلف است.
لطیفی بیان کرد:سریعا از محوطه فضای سبز بیمارستان یازهرای دزفول بازدید و موضوع بررسی خواهد شد.
فرهاد قلی نژاد رئیس محیط زیست شهرستان دزفول نیز گفت:در این خصوص بازدیدی از محوطه فضای سبز بیمارستان یاد شده صورت می گیرد و وضعیت بررسی خواهد شد.
فریدون جعفریانفر مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت:فضای سبز بیمارستان یازهرای دزفول که حدود چهار هکتار می باشد دارای باغبان می باشد و روزانه به وضعیت این محوطه رسیدگی می شود.
وی افزود:مشکلی در این خصوص وجود ندارد ولی به علت ساخت و ساز صورت گرفته در محوطه این بیمارستان ممکن است فضای سبز محوطه تحت تاثیر قرار گیرد.
زایشگاه یازهرا که سالها به عنوان یک مرکز درمانی به مردم دزفول و شهرهای همجوار خدمت رسانی کرد ، با راه اندازی بیمارستان بزرگ دزفول تعطیل شد.
ساخت یک مجموعه تخصصی درمانی در بیمارستان و زایشگاه یازهرا دزفول اخیرا آغاز شده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.