علی خدادادی ظهر امروز در آیین افتتاح خانه هلال روستای سیدعباس از توابع بخش شاوور شهرستان شوش بیان کرد: خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل تیم‌های واکنش سریع شهری و روستایی راه اندازی می شوند.
وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های خانه هلال، داوطلب محور و بر اساس ظرفیت‌های انسانی موجود در شهر و روستا انجام می‌گیرد، افزود: اعضای مستقر در خانه‌های هلال، سفیران هلال احمر در سراسر کشور هستند و خانه‌های هلال به شکل کاملا مردمی و داوطلبانه اداره می‌شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: اعضای این خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش دیده هستند و برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال احمر که آموزش در تمام سطوح است، احداث می‌شود.
دکتر خدادادی اضافه کرد: با جذب و ساماندهی علاقه‌مندان، تیم‌های واکنش سریع توانمند و آموزش دیده را برای مواقع بحرانی آماده می‌کنیم.
وی در خصوص مزیت راه اندازی خانه هلال، گفت: یکی از مزیت های برپایی این خانه ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه ها آموزش های لازم برای امدادرسانی را کسب می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: خانه هلال زمینه هم افزایی در حوزه اجتماعی و محرومیت زدایی را فراهم می کند.
بر اساس این گزارش خانه های هلال توسط گروه های مردمی اداره می شود که مورد آموزش مهارت های امداد و نجات قرار می گیرند و در شرایط بحرانی و حادثه به جمعیت هلال احمر در هر نقطه از خوزستان کمک می کنند.
با افتتاح این مرکز شهرستان شوش دارای 10 خانه هلال است.
شهرستان شوش در 115 کیلومتری اهواز و در شمال غرب خوزستان واقع است.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی*انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.