معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: هیأتی مرکب از پیمانکاران خارجی طرح توسعه پالایشگاه آبادان برای بررسی و بهره گیری از قابلیت های مجتمع بندری امام خمینی(ره) به لحاظ برخورداری از اسکله های مناسب و تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری، از این بندر بازدید نمودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی،«گرایلو» با اشاره به فعالیت صنایع بزرگ نفتی و غیر نفتی در نزدیکی این مجتمع بزرگ بندری، بیان داشت: این همجواری موجب شده تا همواره مجتمع بندری امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مبادی مهم صادرات و واردات مرتبط با این صنایع بزرگ مطرح باشد.

گرایلو در ادامه افزود: تقویت همکاری ها با صنایع همجوار به عنوان فرصت های بازرگانی، باعث افزایش ترافیک دریایی و عملیات بندری می گردد و این بندر با برخورداری از امکانات و تجهیزات روزآمد و توانمند، نیاز های این صنایع را در حوزه حمل و نقل دریایی پاسخ داده است.

وی، سفر هیأت های بازرگانی و سرمایه گذاری متعدد به این مجتمع بزرگ بندری به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت ها و مزیت های آن را بیانگر اهمیت نقش و جایگاه این مجتمع بندری برشمرده و افزود: در همین راستا هیأتی مرکب از شرکت های کشتیرانی، حمل و نقل کالا و طرف قرارداد پیمانکار طرح توسعه پالایشگاه آبادان به منظور بررسی بیشتر توانمندی این مجتمع بندری در انجام پشتیبانی عملیات تخلیه و بارگیری محمولات مورد نیاز این پروژه، با مسئولین عملیات بندر امام خمینی دیدار و گفتگو کردند.

معاون دریایی و بندری خاطر نشان ساخت: این هیأت بازرگانی در دیدار خود، ضمن  بازدید از بخش های مختلف عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با کارشناسان این اداره کل در خصوص راه های همکاری بیشتر و بهره مندی از مزیت های تخلیه و بارگیری محمولات وارداتی گفتگو کردند.

یادآور می شود مجتمع بندری امام خمینی(ره) در مجاورت مجتمع های بزرگ صنعتی و بازرگانی، با برخورداری از ۴۰ پست اسکله با ظرفیت پذیرش مناسب و تجهیزات پیشرفته و روزآمد، موفق شده است رکوردهای کم سابقه ای در شاخص های مختلف  تخلیه و بارگیری انواع کالا کسب نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.