حسن سواریان شنبه در گفت و گو با ایرنا اعتبار اولیه احداث اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر را 35 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:طرح توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر با مساعدت سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان از سال 94 آغاز شد.
وی درصد مراجعان بیماران به اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 79 درصد عنوان کرد و گفت:با توجه به اجرای سازی طرح نظام سلامت، میزان رضایت بیماران از خدمات بخش دولتی نسبت به سال ما قبل از 69 درصد به 79 درصد رسیده است.
سواریان، تعداد بیمارانی که سال گذشته به اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر مراجعه کردند را 143 هزار نفر عنوان کرد و گفت:پنج هزار و 100 بیمار مراجعه کننده به اورژانس بستری شده یا عمل جراحی و 90 احیای موفق انجام شده است.
**پیشرفت فریزیکی 70 درصدی احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان ولیعصر خرمشهر
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش، پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی طرح احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان را 70 درصد عنوان کرد و گفت:درمانگاه تخصصی در سه طبقه در حال احداث است و تا نیمه دوم سال جاری بهره برداری می رسد.
سواریان افزود:درمانگاه تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر به صورت موقت در مرکز شهر مستقر شده و تا پایان طرح احداث درمانگاه جدید، به بیمارستان منتقل می شود.
وی تعداد مراجعه بیماران درمانگاه تخصصی ولیعصر (عج) در سال 95 را 53 هزار و 586 نفر عنوان کرد.
**** با افتتاح بخش زنان و زایمان 30 تخت به تخت های به بیمارستان اضافه می شود
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر همچنین در بخش دیگری از سخنانش درصد پیشرفت فیزیکی بخش زنان و زایمان را 70 درصد عنوان کرد و گفت:پروژه عمرانی بخش زایمان، نیمه اول سال جاری بهره برداری می شود و با راه اندازی این بخش 30 تخت به تخت های بیمارستان افزوده می شود.
سواریان افزود:مجوز ساخت ICU با شش تخت با اعتبار دو میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان اخذ شد و به زودی عملیات ساخت آن آغاز می شود.
وی اجرایی عملیات اجرایی ساخت بخش شیمی درمانی در بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر را یادآورشد و گفت:عملیات ساخت بخش شیمی درمانی با مساحت 264 متر مربع و مشارکت موسسه خیریه امدادگران عاشورا زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آبادان و شبکه بهداشت خرمشهر در حال اجرا است و تا پایان شهریور ماه بهره برداری می شود.
به گزارش ایرنا بیمارستان ولیعصر (عج) تنها مرکز شبانه روزی دولتی در شهرستان خرمشهر دارای 162 تخت فعال و ظرفیت 240 تخت بیمارستانی به صورت یک بیمارستان جنرال تمامی بخش های اورژانس، بخش داخلی، جراحی زنان و مردان، اطفال، نوزادان، زنان و زایمان، آزمایشگاه، رادیولوژی به صورت 24 ساعته به بیماران خدمات رسانی می کند.
7100/6125 خبرنگار: کمیله حجازی *** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.